کد خبر: ۵۹۶۰۰
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۶/۶/۲۹

بیانیه ۷۶ شخصیت اروپایی به ترامپ در حمایت از برجام

بیانیه ۷۶ شخصیت اروپایی به ترامپ در حمایت از برجام

٧٦ شخصیت اروپایی در بیانیه‌ای ضمن اعلام حمایت از توافق هسته‌ای ایران، تأکید کردند لغو برجام یک اشتباه بزرگ است که منافع آمریکا را نیز با مخاطره روبه‌رو خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از ایسنا، ٧٦ شخصیت اروپایی در بیانیه‌ای حمایت را از توافق هسته‌ای ایران اعلام و تأکید کردند لغو برجام یک اشتباه بزرگ است که منافع آمریکا را نیز با مخاطره روبه‌رو خواهد کرد.

امضاکنندگان این بیانیه که شامل جورج رابرتسون وزیر دفاع پیشین انگلیس، وفگنگ اشنیگر رئیس کنفرانس امنیتی مونیخ، خاویر سولانا مسئول پیشین سیاست خارجی اتحادیه اروپا و دبیرکل ناتو و همچنین ایگور ایوانوف وزیر خارجه پیشین روسیه است، از ترامپ خواسته‌اند برجام را حفظ کند چراکه خروج از این توافق بین‌المللی ضمن صدمه‌زدن به منافع آمریکا، جایگاه بین‌المللی این کشور را نیز تضعیف خواهد کرد.

این شخصیت‌ها حمایت را از توافق هسته‌ای اعلام و تأکید کردند برجام امنیت اروپا و جهان را افزایش داده است.

در بخشی از این بیانیه آمده است: اقدامات آمریکا که برجام را با تهدید روبه‌رو می‌کند، اشتباه بزرگی است چراکه باعث آن خواهد شد جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای دشوارتر شود. آیا این منطقی است که یک بحران جدید با ایران ایجاد شود؟ مثل هر مذاکرات دیگری هیچ‌کدام از طرفین همه آنچه می‌خواستند را به دست نیاوردند. این توافق قطعا همه خصومت طرف‌ها را از بین نمی‌برد بلکه تنها هدف آن مسدودکردن راه‌های دستیابی احتمالی ایران به سلاح هسته‌ای است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ