کد خبر: ۵۹۶۰۳
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۶/۶/۲۹

تصویب هنگفت‌ترین بودجه نظامی تاریخ آمریکا
وزیر دفاع آمریکا خبر داد:

تصویب هنگفت‌ترین بودجه نظامی تاریخ آمریکا

وزیر دفاع آمریکا در حالی که وعده انتخاباتی رییس جمهور این کشور خروج سربازان آمریکایی از افغانستان بود، اعلام کرد: ایالات متحده بیش از ۳ هزار سرباز دیگر به افغانستان اعزام خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از دویچه‌وله،جیمز متیس با بیان اینکه دستور افزایش واحدهای نظامی آمریکا را امضا نکرده، زیرا جزئیات این برنامه هنوز در دست بررسی است،اعلام کرد: بیش از 3 هزار سرباز آمریکایی دیگر به افغانستان اعزام خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه از دادن اطلاعات بیشتری که به دشمن کمک می‌کند خودداری می‌ورزد، افزود: با وجود این، بیشتر سربازان اعزامی یا در حال رفتن هستند یا دستور لازم را دریافت کرده‌اند.

دونالد ترامپ ماه آگوست سال جاری خلاف وعده انتخاباتی مبنی بر خروج سربازان آمریکایی از افغانستان، ضمن تأکید بر تقویت نیروهای نظامی ایالات متحده در آن کشور، گفته بود مأموریت این نیروها در افغانستان چند سال دیگر نیز ادامه خواهد یافت.

آمریکا حدود ۱۱ هزار سرباز در افغانستان دارد. حضور تقریبا ۱۶ساله‌ این نیروها در افغانستان طولانی‌ترین مأموریت نظامی در تاریخ آمریکا محسوب می‌شود.

وضعیت امنیتی افغانستان با قدرت‌گیری هرچه بیشتر طالبان بدتر شده است. طبق گزارش نیروهای نظامی، نیروهای افراطی حدود ۱۱ درصد از خاک افغانستان را به کنترل درآورده‌اند. آنان بر سر تصاحب حدود ۳۰ درصد دیگر خاک این کشور نیز با نیروهای دولتی درگیر هستند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ