کد خبر: ۵۹۶۰۵
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۶/۶/۲۹

اولین شکست ترامپ در سازمان ملل با مخالفت روسیه و چین

اولین شکست ترامپ در سازمان ملل با مخالفت روسیه و چین

روسیه و چین به ۱۲۸ کشوری که اعلامیه حمایت از خواست رئیس‌جمهوری آمریکا برای انجام اصلاحات در سازمان ملل را امضا کرده‌اند، نمی‌پیوندند تا اولین شکست ترامپ در سازمان ملل رقم زده شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از سازمان ملل، اعلامیه ارائه‌شده می‌گوید سازمان ملل باید به نیرویی مؤثرتر در مواجهه با بحران‌های جهانی بدل شود.

مقامات روسی معتقدند از اصلاحات سازمان ملل برای کاستن از کاغذبازی‌ها و تشریفات رایج در آن پشتیبانی می‌کنند اما هر تغییری در ساختار این نهاد باید از طریق گفت‌وگوی اعضای آن به ‌دست آید، نه از طریق اعلامیه‌ای که ایالات متحده به‌تنهایی ارائه می‌کند.

واسیلی نبنزیا نماینده روسیه در سازمان ملل به خبرگزاری دولتی تاس گفت: همگی خواستار افزایش نقش سازمان ملل در مسائل بین‌المللی هستیم اما این نهاد به اصلاحات گسترده نیاز ندارد.

معاون وزیر خارجه روسیه نیز گفت: از منظر مسکو، اصلاحات باید فراگیر باشد اما رایزنی است که دستیابی به توافق درباره آن را ممکن می‌کند.

بنابراین گزارش،دونالد ترامپ از تشریفات و سوءمدیریت در سازمان ملل متحد انتقاد کرد و خواستار انجام اصلاحات جسورانه واقعی در این سازمان شد.

وی اعلام کرد: سازمان ملل در سال‌های اخیر به‌دلیل تشریفات و سوء‌مدیریت نتوانسته تمام ظرفیت را فعال کند، حال آنکه بودجه این سازمان از سال ۲۰۰۰ حدود ۱۴۰ درصد و کارمندان آن بیش از دو برابر شده است.

۱۲۸کشور پیش‌نویس اعلامیه سیاسی ۱۰ ماده‌ای را که ایالات متحده تهیه کرده، امضا کرده‌اند. در این اعلامیه از تلاش‌های آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل برای آغاز اصلاحات مؤثر و معنی‌دار در سازمان ملل حمایت شده‌ است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ