کد خبر: ۵۹۶۱۰
۱۳:۸ - ۱۳۹۶/۶/۲۹

دلایل کاهش صادرات میعانات گازی ایران و شیرین کامی قطر
۶ منبع آگاه اعلام کردند:

دلایل کاهش صادرات میعانات گازی ایران و شیرین کامی قطر

ایران به مشتریان آسیایی اعلام کرده صادرات میعانات گازی را کاهش خواهد داد اما منابع آگاه دلیل آنرا قطع واردات شرکت‌های چینی اعلام می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از رویترز، 6 منبع آگاه صنعتی اعلام کردند: شرکت ملی نفت ایران به مشتریان آسیایی اعلام کرده، به دلیل تعمیرات و نگهداری در میدان گاز پارس جنوبی، صادرات میعانات گازی را در ماه اکتبر کاهش خواهد داد.

یکی از این منابع اعلام کرد: شرکت ملی نفت ایران صادرات میعانات گازی را حداقل یک میلیون بشکه در ماه ذکر شده کاهش می‌دهد. ایران معمولاً ماهانه 15 میلیون بشکه میعانات گازی از میدان گاز پارس جنوبی صادر می‌کند.

دومین منبع آگاه گفته است،‌ کاهش صادرات میعانات گازی ایران در ماه اکتبر به دلیل اینکه شرکت چینی یونیپک به دنبال قطع واردات از ایران است اتفاق خواهد افتاد. پیش از این بزرگترین پالایشگاه آسیا سینوپک نیز واردات را در تابستان از ایران قطع کرد و دلیل آن را محدودیت‌های محیطی در بندر چین مطرح کرد.

سومین منبع آگاه معتقد است، تقاضا برای میعانات گازی ایران به دلیل ادامه فعالیت‌های آزمایشی در یکی از بخش‌های پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس در بندرعباس رو به افزایش است یعنی تقاضا در داخل می‌تواند دلیل کاهش صادرات باشد.

بر اساس این گزارش، افزایش تقاضا در چین از یک سو و کاهش عرضه ایران از سوی دیگر باعث شده ارزش میعانات گازی قطر افزایش یابد به طوری که میعانات گازی سولفور پایین قطر (LSG) در ماه نوامبر حدود 70 سنت نسبت به ماه قبل از آن افزایش یافت.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ