کد خبر: ۵۹۶۱۳
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۶/۶/۲۹

انتقاد لاوروف از مواضع ترامپ در مورد ایران و برجام

انتقاد لاوروف از مواضع ترامپ در مورد ایران و برجام

وزیر خارجه روسیه از مواضع غیرسازنده رئیس‌جمهوری آمریکا در قبال ایران و برجام انتقاد و بر محوریت ارزیابی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از پایبندی ایران به تعهدات تأکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از نووستی، سرگئی لاوروف در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل و در جمع خبرنگاران بر نگرانی مقامات مسکو از اظهارات دونالد ترامپ در مورد عدم‌سازش در برخورد با ایران تأکید کرد.

وی افزود: نگرانی زیادی در این مورد داریم که اظهارات ترامپ در مورد ایران تأییدکننده مواضع غیرسازش‌پذیر و سرسختانه دولت جدید آمریکا در برخورد با تهران و انتقاد شدید از برنامه جامع اقدام مشترک است، در حالی که برجام این امکان واقعی را به‌وجود آورده تا مشکلی به‌نام برنامه هسته‌ای ایران از دستورکار بین المللی برچیده شود.

این مقام مسئول ادامه داد: امروز قرار است نشست وزرای امور خارجه کشورهای عضو گروه 1+5 برگزار شود که در جریان آن و با حضور وزیر خارجه ایران روند اجرای برنامه جامع اقدام مشترک بررسی خواهد شد.

لاوروف اظهار داشت: این نشست به بررسی این موضوع خواهد پرداخت که روند اجرای برجام تاکنون به چه‌صورت بوده و حرکت آینده صرفاً بر اساس ارزیابی‌های کارشناسانه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از این مسئله خواهد بود.مدیرکل آژانس تاکنون چندین مرتبه تأیید کرده ایران به‌طور داوطلبانه به تمامی تعهدات در قبال توافق هسته‌ای پایبند بوده و آنها را به‌درستی اجرا کرده است.

وی تأکید کرد: همچنان بر اجرای این سند اصرار خواهیم داشت، به این دلیل که برجام یک توافق به‌دست‌آمده بسیار مهم در عرصه بین المللی است که از سوی شورای امنیت سازمان ملل هم تقویت شده و ما بر این عقیده هستیم که این توافق به ثبات منطقه‌ای کمک زیادی کرده است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ