کد خبر: ۵۹۶۱۶
۱۳:۹ - ۱۳۹۶/۶/۲۹

خدمات دولت هوشمند در دسترس نابینایان
از هفته آتی عملی می شود:

خدمات دولت هوشمند در دسترس نابینایان

سازمان فناوری اطلاعات اعلام کرد: از هفته آینده، درگاه ملی خدمات دولت هوشمند به‌عنوان پنجره واحد خدمات دولت به مردم، برای معلولان با آسیب بینایی دسترس‌پذیر خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، سازمان فناوری اطلاعات اعلام کرد: بر اساس ماده 13 تصویب‌نامه 15 شهریور سال جاری هیات وزیران درخصوص دسترس‌پذیری وب‌گاه‌ها برای فناوری‌های کمکی نابینایان و کم‌بینایان، درگاه ملی خدمات دولت هوشمند به‌عنوان پنجره واحد خدمات دولت به مردم، برای معلولان با آسیب بینایی تا هفته اول مهرماه سال جاری دسترس‌پذیر خواهد شد.

مطابق استاندارد‌های دسترس‌پذیری برای ارائه‌کنندگان سرویس‌های الکترونیکی، همه درگاه‌ها را می‌توان به‌گونه‌ای طراحی کرد که برای آسیب دیدگان بینایی هم قابل‌استفاده باشند.توجه به این مفهوم در ایران، می‌تواند کمک شایانی به ایجاد فرصت‌های برابر میان شهروندان نابینا با سایر شهروندان کند.

درگاه ملی خدمات دولت هوشمند از هفته آینده برای نابینایان و کم‌بینایان به‌صورت کامل دسترس‌پذیر، به ارائه خدمات الکترونیکی همه دستگاه‌های ایران خواهد پرداخت.راهنمای این سامانه که به چگونگی نحوه استفاده نابینایان از این درگاه خواهد بود، تا همان زمان تهیه و بر روی درگاه قرار خواهد گرفت.

همچنین دستورالعمل مربوط به الزام ها و استانداردهای دسترس‌پذیری وب‌گاه‌ها تا اواخر مهرماه سال جاری نهایی و پس از کسب نظر نخبگان، توسط وزیر ارتباطات ابلاغ خواهد شد.

بنابراین گزارش، محمود واعظی وزیر ارتباطات دولت یازدهم در پانزدهم مردادماه از آغاز به کار فاز نخست دولت الکترونیک با حضور 51 دستگاه و عرضه 440 خدمت خبر داده بود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ