کد خبر: ۵۹۶۲۰
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۶/۶/۲۹

تولید محصول جدید ایران خودرو با قیمت ۷۰ تا ۱۰۰ میلیون تومانی
معاون فروش خبر داد:

تولید محصول جدید ایران خودرو با قیمت ۷۰ تا ۱۰۰ میلیون تومانی

معاون ایران خودرو با اشاره به رونمایی از محصول جدید با عنوان هایما اس ۵ گفت: این خودرو از دیگر کراس اوورها قدرت بیشتری دارد و قیمت آن بین ۷۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان متفاوت خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مصطفی خان کرمی در مراسم افتتاح اولین نمایشگاه تخصصی خودرو در پدیده شاندیز در جمع خبرنگاران با اشاره به آیین نامه بانک مرکزی مبنی بر الزام خودروسازان به پیش فروش خودرو بر مبنای سود 18 درصد اظهار داشت: با ابلاغ بخشنامه از 19 شهریور سایت بسته شده و شرایط پیش فروش محدود به همین سود 18 درصد شد. اما شرکت‌های رقیب هنوز این مسیر را نرفته اند و سودهای ماهانه تحت عناوینی چون کارت هدیه سود، هزینه های پرداخت سود و... به مشتریان ارایه می دهند.

وی ادامه داد: با این حال باید محصولات از جذابیت برخوردار باشد تا بتوانیم به فروش محصولات ادامه دهیم. به همین جهت از شرایط صلح نامه، تخفیفات تعهدی و سایر امکاناتی که می توان در فروش خودرو لحاظ کرد تا مشتری را به خرید خودروها ترغیب کنیم، استفاده می کنیم. 

خان کرمی درخصوص میزان تاثیر ابلاغ این بخشنامه بر میزان فروش محصولات ایران خودرو گفت: به جهت مطلوبیتی که ایران خودرو در چند سال اخیر داشته، انتخاب اول بازار در فروش خودروهای داخلی بوده است. این مجموعه روندی که طی چند سال گذشته دنبال کرده، این بوده که نباید خودروها تا مصرف کمتر از 10 هزار کیلومتر مراجعه ای به تعمیرگاه‌ها داشته باشند. این هدفی بزرگ است که فاز به فاز دست یابی به این مهم ترسیم و از فرایند قطعه سازی تا کیفیت خودرو دنبال شد. این هدف به صورت آزمایشی برای محصول رانا اجرایی شد که شاید این اتومبیل در گذشته جزو محصولات خیلی خوب به شمار نمی رفت. 

وی تاکید کرد: با این حال با تمرکزی که روی کیفیت این محصول صورت گرفت، رانا به حدی از کیفیت رسید که تا 50 هزار کیلومتر برای 3 سال از ضمانت برخوردار شد. در حال حاضر ستاره کیفی این محصول بالاتر از محصولات دیگر است. محصولات دیگر نیز در این مسیر در حال حرکت است. این مسیر خوبی است که شرکت روی آن سرمایه گذاری کرده و پاسخ آن در عرضه و تقاضا نیز دیده می شود.

معاون بازاریابی و فروش ایران خودرو با بیان اینکه سهم ایران خودرو از تقاضای بازار خودروی ایران 54 درصد است، تصریح کرد: توسعه این بازار خیلی دشوار است، چون روز به روز به تعداد رقبا و محصولات جدید افزوده می‌شود. با این حال تلاش ما حفظ این سهم با تنوع و کیفیت بخشی به محصولات است. ما هر سال باید یک محصول جدید به بازار ارائه دهیم که سال پیش این اتفاق افتاد و سال جاری نیز تا دو سه روز آینده از اتومبیل هایما اس 5 که در مشهد تولید می شود، رونمایی خواهد شد.

خان کرمی گفت: قیمت این محصول نسبت به محصولات رقبا مناسب است و از قدرتمندترین کراس اووراست. البته شاید خودرو جوک کمی از آن قدرتمندتر باشد ولی اختلاف قیمت هایما اس 5 با این خودرو 3 برابر تفاوت دارد. این خودرو بیش از 50 اسب بخار از دیگر کراس اوورها قدرت بیشتری دارد. قیمت این خودرو بین 70 تا 100 میلیون تومان متفاوت خواهد بود. 

معاون بازاریابی و فروش ایران خودرو با اشاره به حضور شرکت‌های خودروسازی خارجی در ایران عنوان کرد: حضور شرکت های خارجی از یک جهت تهدید و از جهتی دیگر فرصت است. در واقع به جهت ایجاد یک رقیب جدید و سهم آن از تقاضا، حضور چنین شرکت هایی تهدید محسوب می شود ولی از جهتی دیگر چنین امری یک فرصت است چون وقتی خودروی رقیب وارد بازار می شود،کیفیت و امکانات آن را ارزیابی می‌کنیم تا بتوانیم خود را با آن همسان‌سازی کنیم. این امر در قرارداد پژو با ایران خودرو نیز لحاظ شد.

خان کرمی افزود: در حقیقت بر طبق قرارداد این خودرو با ورود فناوری به مرور زمان و بر اساس زمان‌های قرارداد داخلی سازی آن فصل به فصل افزایش خواهد یافت. برای تولید این محصول از قطعه سازان داخلی با همان کیفیت و لیسانس پژو استفاده می‌شود. در این قرارداد مشخص شده 30 درصد محصولات تولیدی از شبکه  پژو به بازارهای هدف صادر شود. ما دنبال این هستیم که درآمد مردم را ارزیابی کنیم تا بتوانیم خودروها را با آن تطبیق دهیم تا آنها بتوانند از این خودروها استفاده کنند. 

وی با اشاره به برگزاری اولین نمایشگاه تخصصی خودرو در پدیده شاندیز اظهار داشت: به جهت تقویت شبکه نمایندگی ها، درصدد بودیم آنها در نمایشگاه‌ها نیز حضور یابند. با این سیاست، ایران خودرو در بسیاری از نمایشگاه‌های استانی شرکت نمی‌کند و نمایندگی‌های داخل استان‌ها به صورت متمرکز این نمایشگاه‌ها را برگزار می کنند و ما نیز از لحاظ تخفیفات نمایشگاهی از آن‌ها حمایت خواهیم کرد. در حال حاضر بیش از 40 کلاس خودرو در ایران خودرو تولید می شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ