کد خبر: ۵۹۶۳۶
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۶/۶/۳۱

"شفا" دوباره بورسی شد و در نوبت عرضه اولیه ایستاد/ سود 96 و برنامه های آتی

سرمایه گذاری شفا دارو که به رغم پذیرش اسفند ۹۴ با برنامه فروش مزایده ایی در سال گذشته روبرو بود ، بار دیگر در بورس درج نماد شد و در نوبت عرضه اولیه ۱۰ درصد سهام ایستاد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، سرمایه گذاری شفا دارو که آذر سال گذشته در بورس تهران پذیرش شده بود ، در آخرین روز کاری تابستان درج نماد شد تا طی روزهای آینده با صلاحدید سهامداران و مسئولان بازار سرمایه ، آماده عرضه اولیه 10 درصد سهام معادل 117 میلیون و 943 هزار سهم شود.

این درحالی است که شفادارو سوم اسفند 94 مورد پذیرش بورس قرار گرفته و مقرر بود سهام آن عرضه اولیه شود اما با تغییر روش واگذاری، "وبانک" اواخر اسفند سال گذشته 100 درصد سهام شرکت را به ارزش 1.63 هزار میلیارد تومان به مزایده گذاشته بود.

این شرکت 117.9 میلیارد تومانی با پلاک 516 و نماد "شفا" در بازار دوم معاملات بورس و در بخش "ساخت مواد شیمیایی و محصولات شیمیایی‌"، گروه "ساخت سایر محصولات شیمیایی" و طبقه‌ "ساخت محصولات دارویی، مواد شیمیایی مورداستفاده در داروسازی و محصولات دارویی گیاهی حضور خواهد داشت.

براساس این گزارش، بررسی های بورس پرس از مختصات کلی این شرکت که دی 83 تاسیس شده  نشان می دهد، در ترکیب سهامداری آن شرکت های آینده پویا ( وابسته به بانک ملی) ، سرمایه گذاری گروه توسعه ملی (وبانک) و سرمایه گذاری گروه توسعه ملی با 81 ، 13 و 6 درصد حضور دارند.

هلدینگ شفا دارو با برخورداری از 29 نیروی انسانی ( 17 شاغل مستقیم و 12 مدیرعامل و عضو موظف هیات مدیره و مامور در شرکت های زیرمجموعه) ، مالک شرکت های چون جابربن حیان، اسوه ، کیمیدارو ، پخش رازی (سهامی خاص)، دارو سازی دانا است.

"شفا" در حالی سود هر سهم سال مالی اسفند گذشته را 969 ریال پیش بینی کرده که برای سال جاری 775 ریال سود پیش بینی کرده و سیاست تقسیم سود 75 درصدی را مد نظر دارد.

 

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ