کد خبر: ۵۹۶۴۳
۱۴:۳ - ۱۳۹۶/۶/۳۱

دلایل ورود شاخص به کانال ۸۵ هزار واحدی و پیش بینی ۹۰ هزار تایی !
مدیر اعضای کانون کارگزاران بورس اعلام کرد:

دلایل ورود شاخص به کانال ۸۵ هزار واحدی و پیش بینی ۹۰ هزار تایی !

مدیر اعضای کانون کارگزاران بورس با اعلام دلایل ورود شاخص به کانال ۸۵ هزار واحدی ،پیش بینی کرد این متغیر در آینده نزدیک به محدوده ۹۰ هزار واحد برسد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، بهنام بهزادفر با اشاره به اینکه شاخص کل بورس در هفته گذشته با 2.7 درصد رشد به عدد 85.832 رسیده و بورس 8 روز کاری مداوم مثبت بوده به سنا گفت: رقم فعلی شاخص نیز در سه سال و نیم گذشته بی­ سابقه است و هر دو اتفاق های مهم بازار سرمایه به شمار می ­آیند.

وی با بیان اینکه بازدهی 6 ماهه شاخص بورس به 11 درصد رسیده که با بازدهی اوراق کم ریسک برابری می­ کند، ادامه داد: نتیجه این مقایسه برای بورس بسیار مهم است چون در 3 سال گذشته تقریبا همیشه ترازو به نفع بازار های کم­ ریسک­ تر سنگینی می­ کرد.

این استاد دانشگاه  در مورد دلایل رشد شاخص هم توضیح داد: انتظار گزارش های مثبت عملکرد شرکت­ ها در 6 ماه اول سال که حدودا از دو هفته دیگر منتشر می ­شود، رشد آرام نرخ دلار و احتمال ادامه دار بودن آن در نیمه دوم سال، تعدیل رشد نرخ تورم در دولت جدید، تثبیت قیمت­ های جهانی و پایدار بودن آن ، پایان فصل تسویه اعتبارات در شهریور و شکست سقف تکنیکالی 3.5 ساله شاخص ، از دلایل رشد شاخص به حساب می ­آیند.

بهزادفر مهم ترین دلیل رشد بازار را  فشار بانک مرکزی بر اجرای دقیق نرخ سود بانک ­ها روی سقف 15 درصد دانست و درباره آینده بازار سرمایه هم پیش بینی کرد: از نظر تکنیکالی، مقاومت مهمی پیش روی شاخص نیست و پیش بینی می­ شود در آینده نزدیک شاخص به محدوده 90 هزار واحد برسد.

وی افزود: با توجه به اینکه در بازار های موازی مثل مسکن، طلا، سپرده­ های بانکی و در سایر بازار های کشور اتفاق و اقبال خاصی وجود ندارد پیش بینی می­ شود در نیمه دوم سال هم کماکان اقبال سرمایه­ گذاران به بورس زیاد باشد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
نظرات بینندگان
» هادی | ساعت ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۶/۶/۳۱
0
0
پاسخ
فکر میکنی فقط یک نظریه.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ