کد خبر: ۵۹۶۹۰
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۶/۷/۱

با آغاز فرایند عرضه اولیه ۱۰ درصد سهام:

"ریشمک"با ۶۷۴ تومان کشف قیمت شد/ P/E پایین تر از گروه ششمین شرکت جدید

با آغاز فرایند عرضه اولیه ۱۰ درصد سهام شرکت تولید و صادرات ریشمک در فرابورس، هر سهم ششمین شرکت جدید سال با ۶۷۴ تومان کشف قیمت شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، 10 درصد از سهام شرکت تولید و صادرات ریشمک در اولین روز کاری پاییز 96 به روش ثبت سفارش عرضه اولیه شد تا ششمین شرکت جدید سال ( بعد از به پرداخت، مبین وان کیش، هتل کوثر اصفهان ، چدن سازان و های وب) وارد بازار سهام شود.

در این عرضه که شامل 11 میلیون و 492 هزار و 822 سهم "ریشمک" با سهمیه 200 سهم برای هر کد حقیقی و حقوقی بود، هر سهم این شرکت کوچک فرابورسی 674 تومان کشف شد.

با این رویداد و با توجه به پیش بینی سود 1261 ریالی هر سهم ، نسبت P/E  هر سهم آن 5.3 مرتبه محاسبه شد که نسبت به P/E بیش از 6.4 مرتبه ایی گروه دارویی کمتر است.

همچنین در برابر اعلام سهمیه اعلامی، مقرر شد به هر کد 100 سهم "ریشمک" تعلق گیرد. بنابراین با حضور بیش از 114 هزار و 441 نفری ، رکورد تعداد خریداران در عرضه اولیه که تا پیش از این با حدود 104 هزار نفر در واگذاری های وب بود، شکسته شد.

این شرکت که رقیب اصلی شیرین دارو ( حاضر دربازار پایه ب فرابورس و متوقف از نیمه اردیبهشت 95 ) است، دارای 99 نیروی انسانی بوده و 100 درصد محصولات آن شامل پودر و عصاره شیرین (50 برابر شیرین از قند) با کاربرد در حوزه پزشکی ، دارویی، غذایی و بهداشتی، صادر می شود. همچنین 95 درصد محصولات 14 شرکت فعال در این حوزه صادر می شود.

سال مالی این شرکت 30 آذر و سرمایه آن بیش از 11.4 میلیارد تومان بوده و قرار است با افزایش 161 درصدی از محل سود انباشته و اندوخته به سرمایه 30 میلیارد تومانی افزایش یابد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
نظرات بینندگان
» فردوسی | ساعت ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۶/۷/۱
0
0
پاسخ
من نمیدونم چرا یه عده معترض هستند که بورس در مورد جذب سرمایه گذار خوب عمل نکرده!
خدا وکیلی از هفته قبل تا امروز 10 هزار نفر جذب این بازار شدند و تعداد متقاضیان در عرضه اولیه از 104000 نفر رسیده به 114441 نفر!! والله در وا استریت هم چنین رشدی در یکفته از نظر جذب ...وجود نداشته!
کدهای فله ایی
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ