کد خبر: ۵۹۷۳۴
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۶/۷/۲

مذاکره ۶۰ میلیارد دلاری با بانک‌های خارجی/ ۲۶ میلیارد دلار نهایی شد
جهانگیری اعلام کرد:

مذاکره ۶۰ میلیارد دلاری با بانک‌های خارجی/ ۲۶ میلیارد دلار نهایی شد

معاون اول رئیس‌‌جمهور گفت: با بانک‌های اروپایی و آسیایی مذاکراتی برای جذب ۶۰ میلیارد دلار داشته‌ایم که قرارداد جذب ۲۶ میلیارد دلار منعقد شده است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از فارس، اسحاق جهانگیری در مراسم افتتاح یازدهمین نمایشگاه بین المللی ایران پلاست اظهار داشت: برای توسعه، کسب اقتدار و قدرت اقتصادی به اجرای طرح‌ها و برنامه‌های مختلفی نیاز داریم، باید رشد صنعتی دنبال شده و به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی عمل کنیم و افق تازه‌ای برای رونق باز کرده و همچنین بتوانیم چالش‌های بیکاری را حل کنیم.

وی با اشاره به سخنرانی‌های هفته گذشته در مجمع سازمان ملل تصریح کرد: در این سخنرانی‌ها که یک طرف تمایلات جنگ طلبانه ترامپ و نتانیاهو به نمایش گذاشته شد که می‌خواستند هراس ایجاد کرده تا تجارت اسلحه و سلطه بر دنیا را دنبال کنند و در طرف دیگر کشورهای مستقلی قرار داشتند که به رای ملت پایبند بوده‌اند،سخنان سنجیده رئیس جمهور این پیام را داشت که ایران به دنبال تنش‌زدایی است و به قوانین بین المللی پایبند بوده و به دنبال جهان عاری از تروریسم است همان گونه که سوابق نیز این موضوع را نشان می‌دهد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه نیازمند عزم ملی برای نوسازی نگرش‌ها جهت توانمندسازی شهروندان هستیم،ادامه داد: البته در این مسیر نوسازی، با چالش‌ها و تهدیداتی نیز روبرو هستیم.سیاست‌های مورد نیاز برای توانمندسازی مورد اجماع است،اقتصاد مقاومتی به عنوان راهکاری مناسب برای رسیدن به نقطه قابل قبول است و قوای سه گانه بخش خصوصی و دولتی نیز در این زمینه اجماع دارند.

جهانگیری با بیان اینکه در مقطعی قرار گرفتیم که اقتصاد در مسیر خوبی قرار دارد و به رغم نقدها و محدودیت‌هایی که در جامعه وجود دارد مسیر اقتصاد صحیح پیموده می‌شود و شاخص‌ها قابل قبول است،گفت: رشد اقتصادی طبق آنچه بانک مرکزی اعلام کرده در سال 95 بالای 12 درصد بوده و بر اساس اعلام مرکز آمار 9 درصد بوده که اینها بیانگر رشد اقتصادی مناسب در سطح دنیا است.

وی با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری در بخش بالادستی و میادین مشترک، همکاری با شرکت‌های خارجی و تهیه فرمول جدید قراردادی که نهایتاً در مجموعه ستاد اقتصاد مقاومتی تصویب شد و در این خصوص اجماع وجود دارد،گفت: وزات نفت آمادگی دارد قراردادهای بزرگ امضا کند و در این رابطه تاکنون قرارداد با توتال را داشته‌ایم و همان افقی که وزارت نفت برای خود ترسیم کرده زمینه‌های سرمایه‌گذاری‌های مهم در بخش انرژی را شاهد خواهیم بود که البته یکی از این موارد نیز بهینه‌سازی مصرف انرژی در بخش حمل و نقل و ساختمان است و هر کدام میلیاردها دلار منابع مختلف جذب می‌کند و برنامه‌های خوبی نیز تهیه شده است.

معاون اول رییس جمهور با اشاره به اینکه یکی از اصلی‌ترین صنایع ایران صنعت پتروشیمی است که پویا و توجیه‌پذیر است اظهار داشت: صنعت پتروشیمی، صنعتی دانش‌بنیان و مردمی است و برای توسعه آن برنامه‌های خوبی تهیه شده است.

جهانگیری با تاکید بر اینکه صنایع پایین‌دستی باید با حمایت وزارت نفت و صنعت توسعه یابد تا ایجاد ارزش افزوده کرده و صادر شود،عنوان کرد: یکی از بخش‌هایی که اولویت جذب سرمایه خارجی دارد پتروشیمی است و در این راستا در دولت یازدهم  19 میلیارد و 377 میلیون دلار سرمایه‌گذاری مستقیم در وزارت اقتصاد تصویب شد که 11 میلیارد و 660 میلیون دلار از این رقم وارد شده و بعد از برجام 14 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری مستقیم جذب شده است.

وی با اشاره به اینکه شرایط تبدیل به قطب اقتصاد جهان را داریم تصریح کرد: با بانک‌های اروپایی و آسیایی مذاکراتی جهت جذب 60 میلیارد دلار داشته‌ایم که 26 میلیارد دلار با بانک‌های خارجی قرارداد منعقد کرده‌ایم و دولت ضمانت‌نامه صادرکرده که خط اعتباری ایجاد شده استفاده شود.اولویت اول برای استفاده از منابع خارجی بخش خصوصی است،باید از فرصت پیش آمده استفاده شود چرا که به توانمندی نیروی انسانی اطمینان داریم.

جهانگیری گفت: ظرفیتی در ایران وجود دارد که با توجه به راه تعاملی که در پیش گرفتیم قادر خواهیم بود با اتکا به توانمندی داخلی، ایران را توسعه دهیم و اقتصاد رو به رشد بسازیم.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ