کد خبر: ۵۹۷۸۶
۹:۲۰ - ۱۳۹۶/۷/۴

روحانی دستور مقابله قانونی با آمریکا را صادر کرد

روحانی دستور مقابله قانونی با آمریکا را صادر کرد

رئیس‌جمهوری در نامه‌ای قانون مقابله با نقض حقوق‌ بشر و اقدامات ماجراجویانه و تروریستی آمریکا در منطقه را برای اجرا به وزارت امور خارجه ابلاغ ‌کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،حسن روحانی روز گذشته در نامه‌های جداگانه‌ای به وزارت فرهنگ و ارشاد و وزارت امور خارجه، دو قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد.

بر‌اساس‌این در اجرای اصل صدوبیست‌وسوم قانون اساسی،قانون ترویج کتابت قرآن کریم به رسم‌الخط مفاخر ملی برای اجرا به وزارت فرهنگ و ارشاد و قانون مقابله با نقض حقوق‌ بشر و اقدامات ماجراجویانه و تروریستی آمریکا در منطقه برای اجرا به وزارت امور خارجه ابلاغ ‌شد.

٢٢ مرداد بود که طرح مقابله با اقدامات ماجراجویانه و تروریستی آمریکا در مجلس بررسی و تصویب شد. در مهم‌ترین ماده این طرح، یعنی ماده ١٢ دولت مکلف شده ۱۰‌ ‌هزار ‌میلیارد ریال بودجه اختصاص دهد که این مبلغ برای مبارزه با تروریسم در منطقه در اختیار نیروی قدس سپاه قرار می‌گیرد. این طرح در حالی از تصویب مجلس گذشت که تنها یک مخالف داشت.

مواد مهم طرح

۱- نیروهای نظامی آمریکایی: عبارت‌اند از اعضای ارتش و شرکت‌های نظامی خصوصی که با آن همکاری دارند.

۲- نیروهای اطلاعاتی آمریکایی: عبارت‌اند از اعضای سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا، مانند سیا و آژانس اطلاعات ملی.

۳- منطقه: عبارت است از خلیج فارس و منطقه غرب آسیا.

۴- مشارکت مؤثر: حضور و همکاری شخص به‌نحوی‌که در اجرا یا تحقق اهداف فعالیت‌های موضوع این قانون نقش تعیین‌کننده‌ای داشته باشد.

۵- اشخاص/شخص: عبارت است از همه اشخاص حقیقی و حقوقی.

۶- فهرست تحریم: عبارت است از فهرست اشخاص مورد تحریم توسط جمهوری اسلامی ایران که توسط وزارت امور خارجه تنظیم می‌شود.

صادر‌نکردن روادید و توقیف اموال

همچنین بنا بر ماده ٦ این طرح، صدور روادید به قلمرو ایران برای اشخاص مندرج در فهرست تحریم ممنوع است. براساس ماده ۷ نیز، قوه قضائیه موظف است همه اموال و دارایی‌های اشخاص مندرج در فهرست تحریم تهیه‌شده وفق این قانون را در قلمرو تحت صلاحیت ایران توقیف کند.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ