کد خبر: ۵۹۸۱۶
۰:۱۴ - ۱۳۹۶/۷/۵

دستورات و راهکارهای وزیر صنعت برای بهبود شرایط آذرآب و هپکو

دستورات و راهکارهای وزیر صنعت برای بهبود شرایط آذرآب و هپکو

وزیر صنعت چند دستور و راهکار برای بهبود شرایط دو شرکت آذرآب و هپکو داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمد شریعتمداری در جریان جلسه با وزرای اقتصاد، تعاون و کار ، رییس کل بانک مرکزی، استاندار و نمایندگان استان مرکزی که درباره مشکلات کارگران هپکو و آذرآب برگزار شده بود، تقسیط بدهی آذرآب به تأمین اجتماعی و امور مالیاتی و ترخیص مواد اولیه این شرکت بدون نیاز به ضمانت‌نامه بانکی در گمرک و همچنین نظارت سازمان خصوصی سازی بر تعهدات مالک هپکو به اجرای مفاد قرارداد واگذاری و پرداخت حقوق و دستمزد کارگران را خواستار شد.

وی آذرآب را افتخار صنعت کشور دانست و با اشاره به برگزاری مجمع و تعیین تکلیف مدیریت جدید توسط استاندار، تصریح کرد: پیگیری مدیریت حرفه ای و فنی و همچنین بخشودگی یا تقسیط جرائم و بدهی های تأمین اجتماعی اولویت های حل فوری مشکل هستند.

وی همچنین از سازمان خصوصی سازی خواست تا بر روند واگذاری هپکو به سرمایه گذار خصوصی تا حصول نتیجه نهایی نظارت کند و در این باره افزود: تعهد مالک به پرداخت حقوق و دستمزد باید توسط سازمان خصوصی سازی مورد نظارت کامل قرار گیرد. از سوی دیگر به معاون امور صنایع دستور داد تا تمامی قراردادهای شرکت های هپکو و آذرآب را نظارت و پیگیری کند.

شریعتمداری با اشاره به بررسی میزان واردات ماشین آلات راه سازی نیز گفت: باید از واردات ماشین آلاتی که تولید مشابه دخلی دارند، جلوگیری شود تا شرکت‌هایی مانند هپکو زیان نبینند.

شریعتمداری انجام اقدامات مناسب در خصوص بدهی های مالیاتی و تقسیط بدهی‌های تأمین اجتماعی را از جمله راهکارهای حل و فصل مشکل دانست و بر ترخیص مواد اولیه شرکت بدون نیاز به ضمانت‌نامه بانکی در گمرک تأکید کرد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ