کد خبر: ۵۹۸۲۳
۹:۴۳ - ۱۳۹۶/۷/۵

صنعت تضمین کننده آینده ایران از نظر شریعتمداری

صنعت تضمین کننده آینده ایران از نظر شریعتمداری

وزیرصنعت ضمن اعلام ۴ راهکار برای ایجاد اشتغال و ارزش افزوده بالا در صنعت پتروشیمی، گفت: این صنعت این مشکل عمده دارد اما آینده ایران را تضمین خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از صدا و سیما، محمد شریعتمداری در بازدید از نمایشگاه ایران پلاست با تاکید براینکه صنعت پتروشیمی امید اول در ایجاد اشتغال و رونق تولید است، گفت: صنعت پتروشیمی، منابع گازی را به محصولات متنوع با ارزش افزوده بی پایان تبدیل می کند و آینده ایران را تضمین خواهد کرد.

وی عمده مشکل صنعت پتروشیمی را تکمیل نبودن زنجیره تولید و عدم سرمایه گذاری مناسب در صنایع پایین دستی عنوان کرد و افزود: متاسفانه در سال های اخیر به دلیل محدودیت درمنابع،  سرمایه گذاری کافی در صنایع پایین دستی انجام نشده، به همین علت مواد اولیه صنایع پتروشیمی تولیدی به خارج مرزها صادرمی شود که به نوعی خام فروشی است.

شریعتمداری اظهار امیدواری کرد: با توسعه صنایع پایین دستی از راه توجه به شرکت های دانش بنیان،استفاده ازمنابع بخش خصوصی و حمایت دولت از محل صندوق توسعه ملی و تسهیل مقررات بتوانیم محصولات متنوع و با ارزش افزوده بالا در صنعت پلیمر را در داخل تولید کنیم و اشتغال قابل توجهی بوجود آوریم.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ