کد خبر: ۶۱۸۴۱
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۶/۷/۷

برنامه‌ مالیاتی ترامپ موجب نوسان دلار و سهام آسیایی شد

برنامه‌ مالیاتی ترامپ موجب نوسان دلار و سهام آسیایی شد

پس از اعلام برنامه مالیاتی رییس جمهور آمریکا در معاملات بازارهای جهانی، دلار و سود اوراق افزایش و سهام آسیایی افت کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از رویترز، در معاملات روز پنجشنبه پس از این که دونالد ترامپ بزرگترین برنامه تغییرات اساسی مالیات در سه دهه گذشته آمریکا را پیشنهاد داد و در حالی‌که داده‌های قوی اقتصادی آمریکا احتمال افزایش نرخ بهره در اواخر سال 2017 توسط فدرال رزرو را افزایش داد، ارزش دلار و سود اوراق خزانه داری افزایش یافت.

قدرت گرفتن دلار بسیاری از ارزهای بازار را تحت فشار قرار داد و به افت ۰.۴ درصدی شاخص سهام آسیا-اقیانوسیه کمک کرد. در مقابل، نیکی ژاپن به دنبال رشد وال‌استریت که در آن میانگین صنعتی داوجونز ۰.۲۵ درصد رشد کرد و اس‌اندپی ۵۰۰ هم ۰.۴۱ درصد افزایش یافت٬ با سودی ۰.۳ درصدی مواجه شد.

ترامپ در پیشنهاد نرخ پایین‌تری برای مالیات شرکت‌ها ارائه کرده و در نظر دارد مالیات تجارت‌های کوچک را کاهش داده و سقف نرخ مالیات افراد را هم پایین بیاورد. از طرفی سفارشات برای کالاهای اساسی کلیدی ساخت آمریکا، در ماه آگوست بیش از آن‌چه انتظار می‌رفت افزایش یافت که این خوش‌بینی به اقتصاد آمریکا را تقویت کرد.

در شرایطی که دلار در برابر بسیاری از پول‌های مهم بازار تقویت شد، قیمت طلا به کمترین میزان یک ماهه یعنی ۱۲۸۱.۵ دلار برای هر اونس، رسید. سود اوراق قرضه آمریکا جهشی کرد و سود اوراق دو ساله با پیش‌بینی افزایش نرخ بهره در دسامبر، به بالاترین میزان ۹ ساله یعنی ۱.۴۸۳ درصد رسید.

سود اوراق ۱۰ ساله که این ماه به کف ۲.۲۱۴ درصد رسیده بود هم به بیشترین مقدار ۲ ماهه افزایش یافت و برابر ۲.۳۲۶ درصد شد، در حالی‌که سود اوراق ۳۰ ساله هم با افزایشی 0.09 درصدی که بیشترین افزایش یک روزه در ۷ ماه اخیر است، به ۲.۸۷۸ درصد رسید.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ