کد خبر: ۶۱۸۴۷
۱۱:۵ - ۱۳۹۶/۷/۷

نحوه واگذاری ارج و آزمایش و احاله مدیریت به بخش خصوصی
یک نماینده مجلس مطرح کرد:

نحوه واگذاری ارج و آزمایش و احاله مدیریت به بخش خصوصی

رئیس کمیسیون حمایت از تولید ملی با تاکید بر اینکه واگذاری کارخانه های ارج و آزمایش بر اساس اصل ۴۴ نیست،از لزوم بررسی نحوه واگذاری این ۲ کارخانه و احاله مدیریت به بخش خصوصی توانمند خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،حمیدرضا فولادگر با اشاره به مسائل واگذاری کارخانه های ارج و آزمایش به خانه ملت گفت: این 2 کارخانه بسیار قدیمی از جمله برند های معتبر ایران در زمینه ساخت و تولید لوازم خانگی، سرمایشی و گرمایشی هستند که به دلیل مسائل مالکیتی و مدیریتی دچار بحران شده اند.

وی با بیان اینکه باید این دو کارخانه به فناوری روز مجهز شوند، ادامه داد: به نظر می رسد کارخانه های ارج و آزمایش نیاز به تحولات ساختاری و فنی دارند که دولت باید دراین زمینه از این دو کارخانه حمایت کند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه واگذاری دو کارخانه ارج و آزمایش در گروه یک واگذاری ها تعریف می شود، توضیح داد: ارج و آزمایش از ابتدا دولتی نبودند و قبل از انقلاب در اختیار بخش خصوصی بودند اما به دلیل مسائلی که برای کارخانه ها ایجاد شد زیر پوشش دولت قرار گرفته اند.شرکت های تولید لوازم خانگی از جمله صنایعی هستند که باید خصوصی شوند، بنابراین اینکه همچنان با حمایت دولت اداره شوند خلاف قانون است.

فولادگر با بیان اینکه باید بخش خصوصی توانمند مدیریت دو کارخانه ارج و آزمایش را برعهده بگیرند،اظهار داشت: دولت باید با تسهیلاتی که به بخش خصوصی می دهد، آنها را تشویق به مدیریت این کارخانه ها کند، چرا که نه قانون اجازه می دهد و نه به صلاح است که دولت مدیریت ارج و آزمایش را برعهده داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه نحوه واگذاری ارج و آزمایش باید بررسی شود،گفت: بعید می دانم واگذاری این دو کارخانه بر اساس سیاست های اصل 44 باشد چرا که قبل از انقلاب ارج و آزمایش خصوصی بودند و ارتباط به واگذاری های چند سال اخیر بر اساس اصل 44 نیست.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
نظرات بینندگان
» ناشناس | ساعت ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۶/۷/۷
1
0
پاسخ
با این دیدگاه مردم با پیکان بیشتر خاطره دارندکجا رفت؟ مهم ایجاد اشتغال با تکنولوژی روز است نمونه اش سامسونگ داخلی است.اگر بپذریم یک طرف تجارت و تولید ورشکستگی به علت به روز نبودن تولیدات است،چه اصراری به انباشت زیان برای شرکت است؟برای نمونه شرکت موبایل htc تایوان بعد از عقب ماندن از رقبا و زیانده شدن گویا قرار است به یکی از غولها فروخته شود.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ