با اعلام لغو ممنوعیت رانندگی زنان در عربستان، خودروسازان خارجی برای جذب ۹ میلیون مشتری وارد رقابت شدهاند.
به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از بلومبرگ، از زمانی که عربستان رسما ممنوعیت رانندگی برای زنان را لغو کرد،شرکتهای خودروساز خارجی برای جذب ۹ میلیون مشتری که جدیدا به جمع خریداران احتمالی خودرو در عربستان اضافه شده، وارد عمل شدهاند.
این تصمیم حکومت عربستان سر و صدای زیادی در شبکههای اجتماعی به راه انداخته و موافقان و مخالفان بسیاری را برانگیخته است. شرکتهای خودروسازی نیز در میانه این هیاهو قصد دارند با جلبنظر رانندگان زن عربستانی، مشتریان جدیدی برای خودروها بیابند.
شرکت فورد موتور با انتشار عکسی از چشمان یک زن در درون آینه بغل یک خودرو با پسزمینهای مشکی اعلام کرد: به صندلی راننده خوش آمدید یا با انتشار یک خودروی موستانگ زرد رنگ، خودرویی رویایی برای اعضای کمپین دفاع از حقوق زنان سعودی توصیف شده است.
برندهای لندرور و جگوار شرکت تاتاموتورز هم تصویری از یک کیف زنانه منتشر کردهاند که در میان محتویات آن کلید یک ماشین و لوازم آرایشی دیده میشود و زیر آنها اعلام شده: ماجراجویی در انتظار شما و جاده مال توست.
شرکت فولکس واگن هم تصویری با پسزمینه مشکی منتشر کرده که بین دو دست زنانه تزئین شده با حنا اعلام شده: نوبت من. برند مینی شرکت بیامو پا را فراتر گذاشته و ویدئویی 11 ثانیهای منتشر کرده که در آن یک خودروی چستنات کوپه به نمایش درمیآید که روی آن به رنگ سفید اعلام شده: رزرو شده برای زنان.
اقدام سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان در صدور فرمان حق رانندگی برای زنان بخشی از یک تلاش گستردهتر برای نوسازی و تنوع بخشی به اقتصاد این کشور و کاهش وابستگی آن به نفت است. به گفته زیاد داوو تحلیلگر مسائل اقتصادی، این تغییر احتمالا تا سال 2030 حدود 90 میلیارد دلار به تولید اقتصادی عربستان اضافه خواهد کرد.
انتهای پیام