کد خبر: ۶۱۸۷۹
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۶/۷/۱۰

بزرگترین ورشکستگی هوایی انگلستان و سرگردانی ۱۱۰ هزار مسافر

بزرگترین ورشکستگی هوایی انگلستان و سرگردانی ۱۱۰ هزار مسافر

اعلام ورشکستگی شرکت هواپیمایی مونارک بعد از ۵۲ سال فعالیت منجر به سرگردانی ۱۱۰ هزار مسافر و ثبت بزرگترین ورشکستگی در انگلستان شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از فرانس 24، سازمان هوانوردی کشوری انگلیس اعلام کرد شرکت هواپیمایی مونارک که از سال 1965میلادی تاسیس شده اعلام ورشکستگی کرد و تمام پروازها با حدود 110 هزار مسافر لغو شد.

طبق بیانیه صادره ،  این بزرگترین ورشکستگی یک شرکت هواپیمایی در تاریخ انگلیس محسوب می‌شود و تمام زیرمجموعه‌های خطوط هوایی مونارک فعالیت خود را به طور کامل متوقف کردند.

براساس این گزارش، دولت انگلیس از سازمان هواپیمایی کشوری خواست تا با اتخاذ تدابیری به کمک مسافران سرگردان این خطوط هواپیمایی ورشکسته بشتابد.

شرکت هواپیمایی مونارک در توئیتر از مسافران خواست تا از مراجعه به فرودگاه‌ها خودداری کنند.

مدت‌هاست این شرکت انگلیسی در پی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا و حملات تروریستی در این کشور با مشکل مالی روبرو شده و کمک‌های دولتی و تزریق پول توسط سهامداران این شرکت نیز نتوانست آن را از ورشکستگی نجات دهد.

مدیر اجرایی هوانوردی غیر نظامی انگلیس هم درباره علت لغو پروازها و اعلام ورشکستگی خطوط هوایی مونارک به سی ان ان گفت: مدیران این شرکت نبود چشم انداز مالی مناسب و تاثیر مستقیم مسائل مربوط به تروریسم، ترکیه، خاورمیانه و رقابت فشرده بازار در غرب مدیترانه را از دلایل اتخاذ این تصمیم ذکر کرده اند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ