کد خبر: ۶۱۸۸۴
۲۳:۱۲ - ۱۳۹۶/۷/۱۰

دولت از افزایش قیمت خرید تضمینی گندم استقبال نمی کند
نوبخت:

دولت از افزایش قیمت خرید تضمینی گندم استقبال نمی کند

سخنگوی دولت با اشاره به افزایش قیمت خرید تضمینی گندم در سال گذشته به‌اندازه کافی،گفت: این امر نشان‌دهنده عدم استقبال دولت از افزایش قیمت این محصول برای سال زراعی ۹۶-۹۷ است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از تسنیم، محمدباقر نوبخت با بیان افزایش کافی قیمت خرید تضمینی گندم در سال گذشته در نشست خبری سازمان برنامه و بودجه،گفت: این موضوع نشان‌ دهنده عدم استقبال دولت از افزایش قیمت خرید تضمینی این محصول اساسی و استراتژیک  برای سال جاری است.

وی افزود: شورای اقتصاد قیمت خرید تضمینی گندم را هنوز اعلام نکرده و دولت هنوز پول سال جاری (سال زراعی گذشته) را به طور کامل پرداخت نکرده است.

نوبخت در حالی اعلام می‌کند نرخ خرید تضمینی گندم در سال جاری به اندازه کافی افزایش‌یافته که افزایش قیمت این محصول در سال زراعی گذشته نیز بسیار ناچیز و با تورم ( حداقل 9 درصدی) هماهنگ نبود و این موضوع مورد اعتراض کشاورزان و وزیر جهاد کشاورزی قرار گرفت و به دلیل عدم توافق دولت با وزیر جهاد کشاورزی این نرخ با 5 ماه تاخیر در بهمن ماه اعلام شد.    

نرخ خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم در سال گذشته با افزایش ناچیز 2 درصدی و با 30 تومان افزایش قیمت در مقایسه با سال قبل خود به 1300 تومان افزایش‌یافته بود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ