کد خبر: ۶۱۸۹۰
۲۳:۲۸ - ۱۳۹۶/۷/۱۰

پاناسونیک باتری خودرو تولید می‌کند!

پاناسونیک باتری خودرو تولید می‌کند!

شرکت پاناسونیک قصد دارد تحت تاثیر رشد تقاضای جهانی خودروهای برقی، باتری‌های مخصوص تولید کند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از رویترز، شرکت ژاپنی پاناسونیک از دیرباز در زمینه تولید تلویزیون، نمایشگر و سایر لوازم خانگی فعالیت می کرده و همواره حضور پررنگی در بازارهای جهانی داشته است. این شرکت بزرگ ژاپنی تصمیم گرفته در یکی از کارخانه ها که پیشتر نمایشگر و تلویزیون ها را در آن تولید می کرده، از این پس خط تولید باتری خودروهای برقی را راه اندازی کرده و به بازار جهانی عرضه کند.

بطور قطع می توان گفت از آنجا که بازار ساخت، طراحی و رونمایی از خودروهای برقی بسیار داغ و پر تب و تاب شده و شرکت های بزرگ خودروسازی و یا فناوری به رقابت تنگاتنگی پرداخته اند، این شرکت ژاپنی نیز می خواهد با ورود به این صنعت جدید، حرف تازه ای در بازارهای جهانی داشته باشد.

شرکت پاناسونیک که بعنوان تامین کننده انحصاری باتری های خودروهای برقی شرکت خودروسازی تسلا (مدل تسلا ۳)، اعلام کرده قصد دارد بجای تولید محصولات کم سود و کم طرفدار، فعالیت ها را بیشتر بسمت و سوی تولید حرفه ای قطعات خودرو سوق دهد. این خط تولید جدید باتری قرار است در کارخانه ساخت تلویزیون ها و نمایشگرهای ال سی دی این شرکت که در هیمجی (غرب ژاپن) واقع شده، از ماه آوریل سال ۲۰۱۹ راه اندازی شود.

البته این شرکت از اظهار نظر درباره میزان این سرمایه گذاری و یا ظرفیت این خط تولید خودداری کرده است.

شرکت پاناسونیک، تولید باتری خودرو را بعنوان یک فرصت جدید می بیند که بدین وسیله قادر خواهد بود درآمدهای تجاری بخش خودرو را دو برابر کند یعنی تا ماه مارس سال ۲۰۲۲ آن را به ۲۲ میلیارد دلار برساند.

این شرکت که در حال حاضر هم باتری های لیتیوم یونی صنایع خودروسازی بسیاری را تامین می کند، دارای ۵ کارخانه در ژاپن است. پاناسونیک همکاری را با خودروساز آمریکایی تسلا در اوایل سال جاری میلادی آغاز کرد که طی این همکاری در کارخانه انحصاری تسلا در ایالت نِوادای آمریکا، اقدام به تولید انبوه باتری خودروهای برقی تسلا می کرد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ