کد خبر: ۶۱۹۲۷
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۶/۷/۱۱

حل مشکلات کشاورزان با عرضه محصولات در بورس کالا
یک نماینده مجلس مجلس عنوان کرد:

حل مشکلات کشاورزان با عرضه محصولات در بورس کالا

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با اعلام مزایای اجرای سیاست قیمت تضمینی در بورس کالا گفت: با عرضه محصولاتی همچون گندم در بورس می توان مشکلات کشاورزان را حل کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،راضی نوری با اعلام مزایای اجرای سیاست قیمت تضمینی در بورس کالا برای محصولاتی همچون گندم گفت: طبق نظر کارشناسان و برنامه ریزان این سیاست موفقی است که باید برای توسعه آن زیر ساخت های لازم در بورس کالا بیش از گذشته تقویت شود. شفافیت معاملاتی، دسترسی به آمارهای دقیق و وصول پول کشاورزان در اسرع وقت که در نهایت کاهش بار مالی دولت را به همراه دارد، از مهمترین مزایای آن محسوب می شود.

وی افزود: در حال حاضر تمام هزینه ها برای تأمین نهاده های تولید بر عهده کشاورز است و برای اجرای سیاست قیمت تضمینی دولت باید بگونه ای برنامه ریزی کند که هزینه ها رفته رفته از روی دوش کشاورز کاسته شود.

این نماینده مجلس تأکید کرد: در کنار تأمین زیرساخت های لازم باید به امر فرهنگ سازی و آموزش کشاورزان نیز توجه ویژه ای داشت تا کشاورزان با نحوه انجام معامله در بورس آشنا شده و شرایط حضور در آن را پیدا کنند.

نوری با بیان اینکه عرضه محصولات مختلف در بورس کالا امکان انطباق بیشتر با قیمت های جهانی را فراهم می کند، افزود: انجام معاملات کالاهای مختلف در بورس موجب می شود به تدریج قیمت ها به سمت واقعی تر شدن و هماهنگی بیشتر با بازارهای جهانی حرکت کند که این یک مزیت مهم است.

وی با تاکید بر اینکه سیاست قیمت تضمینی فشار مالی ناشی از اجرای سیاست خرید تضمینی را از بودجه دولت کم می کند، از پرداخت به موقع و عدم تأخیر پول کشاورزان سخن گفت.کشاورزان به کمک انجام معامله محصول در بورس می توانند طی چند روز کاری مطالبات را از خریداران دریافت می کنندعرضه کالاهای اساسی و به ویژه محصولات کشاورزی در بورس می تواند به افزایش کیفیت محصول منتج شده و شفافیت معاملاتی را در بخش کشاورزی ارتقا دهد.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به امکان برنامه ریزی و مدیریت بازار محصولات کشاورزی به کمک ثبت دقیق آمار و اطلاعات کشاورزان و داده های مربوط به میزان عرضه و تقاضا، اظهار داشت: بورس کالا مجموعه ای منسجم و سازمان یافته که از اطلاعات ثبت شده مربوط به معاملات بخش های مختلف در سامانه های معاملاتی آن می توان برای برنامه ریزی و مدیریت بازار کالاهای مختلف استفاده کرد.

نوری اضافه کرد: در راستای برنامه ریزی بلندمدت برای کالاهای مختلف بخش کشاورزی راهی به جز عرضه در بورس کالا وجود ندارد و این امر می طلبد که تمام تمهیدات و زیرساخت های لازم فراهم شود تا به کمک اجرای سیاست قیمت تضمینی در بورس کالا بتوان مشکلات کشاورزان را حل کرد.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ