کد خبر: ۶۱۹۶۵
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۶/۷/۱۲

روحانی: ایران می‌تواند نیازمندی اروپا به انرژی را تأمین کند
در دیدار رئیس مجلس سنای ایرلند:

روحانی: ایران می‌تواند نیازمندی اروپا به انرژی را تأمین کند

رئیس‌جمهور در دیدار با رئیس مجلس سنای ایرلند گفت: ایران می‌تواند منبع مطمئنی برای تأمین نیازمندی‌های کشورهای اروپایی در حوزه انرژی باشد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از ایسنا، حسن روحانی در دیدار سناتور دنیس اودونوان با اشاره به سابقه روابط دوستانه دو کشور گفت: زمینه‌های بسیار خوبی برای توسعه همکاری‌ها و مناسبات تهران – دوبلین در بخش‌های مختلف از‌جمله کشاورزی، صنعتی، داروسازی و تجهیزات پزشکی، فناوری‌های نوین و ارتباطی وجود دارد که باید از آنها در راستای گسترش همه‌جانبه روابط بهره‌برداری کنیم.

وی با اشاره به توانمندی‌های فراوان در بخش‌های مختلف از‌جمله معدن، پتروشیمی و انرژی در ایران و استقبال از سرمایه‌گذاری فعالان اقتصادی ایرلند در پروژه‌های مختلف ایران عنوان کرد: ایران می‌تواند منبع مطمئنی برای تأمین نیازمندی‌های کشورهای اروپایی در حوزه انرژی باشد.

این مقام مسئول بر ضرورت توسعه روابط بانکی به‌عنوان پایه اصلی گسترش همکاری‌های تجاری و اقتصادی دو کشور، تأکید کرد و افزود: توسعه روابط با اتحادیه اروپا، پایداری برجام و عمل طرفین به تعهدات و همکاری با آژانس و نیز مبارزه با تروریسم سه محور مهم در سیاست خارجی ایران است.

روحانی با بیان اینکه ایران نسبت به پایبندی کامل به توافق هسته‌ای مصمم و متعهد است، گفت: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در 8 گزارش بر پایبندی کامل ایران به تعهدات تأکید داشته و همان‌گونه که بارها اعلام کرده‌ایم، ایران هرگز آغازکننده نقض توافق نخواهد بود.

وی با بیان اینکه خوشبختانه امروز مشکلات منطقه رو به کاهش بوده و گروه‌های تروریستی که در عراق، سوریه و لبنان فعال بودند، بسیار تضعیف شده‌اند، افزود: همه باید در برابر تروریسم دست‌به‌دست هم داده و هم‌صدا و یکپارچه عمل کنیم چراکه تروریسم تهدیدی برای همه جهان به شمار می‌رود.ایران برای مبارزه با تروریسم به درخواست کمک کشورهای همسایه پاسخ مثبت داده و آماده همکاری گسترده‌تر با سایر کشورها از‌جمله ایرلند در این مسیر است.

اودونوان نیز گفت: ایرلند مصمم به توسعه همه‌جانبه مناسبات و همکاری‌ها با ایران است.برجام توافقی به نفع صلح جهانی بوده و باید با ثبات به روند اجرا ادامه دهد،کشورهای اروپایی بر این باورند که برجام نباید از مسیر اجرای تعهدات منحرف شود چراکه هیچ‌کس از انحراف برجام سود نخواهد برد و همکاری‌ها با ایران باید ادامه یابد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ