کد خبر: ۶۲۹۸۵
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۶/۷/۱۳

برنامه برخی نمایندگان مجلس برای تغییر قانون اساسی

برنامه برخی نمایندگان مجلس برای تغییر قانون اساسی

برخی نمایندگان مجلس در تدارک جمع آوری امضا برای تغییر قانونی اساسی برآمده اند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از روزنامه شرق، موضوع احتمال تغییر نظام حکومتی فعلی به نظام پارلمانی همچنان محل بحث است اما مطرح‌کننده این طرح در این روزها، یعنی عزت‌الله یوسفیان‌ملا درباره محتوای نامه و چند و چون آن، حاضر به پاسخ‌گویی نیست.

چند روز پیش بود که وی در گفت‌وگو با خانه ملت از احتمال ارسال نامه نمایندگان به مقام معظم رهبری برای بازنگری در قانون اساسی خبر داد.

به گفته برخی نمایندگان، متن این نامه که در آن از ایجاد نظام پارلمانی سخن به میان آمده، تهیه شده است؛ نامه‌ای که به گفته آنها تا روز سه‌شنبه 7-8 امضا بیشتر ندارد. این در حالی است که اعضای اصلاح‌طلب مجلس که در فراکسیون امید حضور دارند، با طرح چنین موضوعی مخالف هستند.

البته یوسفیان‌ملا با ادبیاتی صحبت کرد که گویی نامه ارسال شده است: «امضاکنندگان نامه به رهبر انقلاب، ضمن اشاره به بیانات ایشان در کرمانشاه، خواستار صدور مجوز برای ورود به قانون اساسی شده‌اند. در صورت صدور مجوز بازنگری از سوی رهبر انقلاب، بیشتر تمرکز ما روی وظایف دستگاه‌های اجرائی خواهد بود».

اما در عین‌حال دیروز محسن کوهکن نماینده لنجان در مجلس، درباره ارسال نامه به مقام معظم رهبری گفت: فکر کنم نامه هنوز نرفته است. امضاها در شرف گرفتن هستند.

وی در توضیح این نامه گفت: در جریان این هستم که متنی تنظیم شده است. فرمایشی بود که مقام معظم رهبری چند سال پیش داشتند. تقریبا سیاسیون و غیرسیاسیون و مسئولان و غیرمسئولان، هیچ‌کس در مملکت به این نپرداختند که حداقل در فضای رسانه‌ای مطرح شود و به بحث و مناظره گذاشته شود تا بعد به تصمیمی برسند. ما از مدت‌ها قبل با دوستانمان تصمیم گرفتیم به نوعی این را کلید بزنیم که حداقل فرمایش ایشان مطرح و طرح موضوع شود. نظرات مختلفی که موجود است گرفته شود تا ان‌شاءالله برویم جلو ببینیم به چه سازوکاری می‌رسیم.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ