کد خبر: ۶۳۰۳۵
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۶/۷/۱۵

شاخص بورس آماده نزول به کانال پایین تر و دلار در انتظار سلام ۴ هزار تومانی

شاخص بورس آماده نزول به کانال پایین تر و دلار در انتظار سلام ۴ هزار تومانی

در روزی که شاخص بورس با حمایت برخی شرکت ها به کانال ۸۴ هزار واحدی نزول نکرد، دلار با رشد قیمت آماده سلام ۴ هزار تومانی شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در حالی تا چند روز دیگر تکلیف آمریکا در مواجه با برجام مشخص می شود که طی روزهای اخیر فعالان اقتصادی با تمرکز بیشتر ، آخرین رویدادهای این موضوع را گاه با نگرانی و گاه با قبول ریسک برای تصمیم گیری ، پیگیری می کنند.

براساس این گزارش، مواضع ترامپ و پیش بینی اکثر رسانه های غربی از رای منفی آمریکا بر جام ، موجب شد تا امروز شاخص بورس با افت 360 واحدی به عدد 85 هزار و 69 واحدی عقب نشینی کند و در آستانه نزول به کانال 84 هزار تایی قرار گیرد.

در این نزول شرکت های تاپیکو، پالایشگاه های تهران و بندرعباس ، ایران خودرو و فولاد مبارکه با اثر منفی 50 تا 32 واحدی بیشترین نقش را داشتند و اگر حمایت برخی حقوقی ها و رشد قیمت سهام شرکت هایی چون هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس، همراه اول ، مخابرات و ملی مس و... نبود ، شاخص بورس به راحتی وارد کانال پایین تر می شد.

همچنین در نتیجه عدم تمایل سرمایه گذاران به خرید و فشار عرضه کنندگان، حجم معاملات هم با داد وستد 618 میلیون سهم به ارزش 189 میلیارد تومان همراه بود و بیشترین ارزش معاملات هم به های وب و سایپا با 17.4 و 4.8 میلیارد تومان رسید.

اما در برابر روند نزولی قیمت سهام اکثر شرکت ها و افت قیمت ها ، بازار ارز و سکه و طلا با رشد قیمت ها و افزایش تحرکات فعالان همراه بودند. به طوری که قیمت دلار به 3968 تومان رسید تا آماده عبور به ورود به کانال 4 هزار تومانی شود. هر یورو نیز به 4710 تومان بالغ شد.

قیمت هر سکه تمام طرح جدید و قدیم هم از مرز یک میلیون و 260 و یک میلیون و 220 هزار تومان تومان عبور کرد اما ارزش نیم سکه 649 تومان کاهش یافت.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ