کد خبر: ۶۳۰۴۷
۰:۲۲ - ۱۳۹۶/۷/۱۶

تعرفه ضد دامپینگ اتحادیه اروپا برای فولاد ایران و ۳ کشور دیگر اعمال شد

تعرفه ضد دامپینگ اتحادیه اروپا برای فولاد ایران و ۳ کشور دیگر اعمال شد

روزنامه رسمی اتحادیه اروپا اعلام کرد از دیروز تعرفه ضد دامپینگ بر فولاد تولیدی ایران، بزریل، روسیه و اوکراین اعمال شده است .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از رویترز، اتحادیه اروپا پس از شکایت تولیدکنندگان اروپایی فولاد تصمیم گرفته تا تعرفه‌هایی بر فولاد نورد گرم صادراتی برزیل، ایران، روسیه و اوکراین اعمال کند.

تولیدکنندگان اروپایی ادعا کردند تولیدات فولاد این کشورها که در ساخت و ساز و ساخت ماشین‌آلات استفاده می‌شود با قیمت بسیار ارزان فروخته می‌شود.

روزنامه رسمی اتحادیه اروپا اعلام کرد: این اتحادیه از امروز تعرفه‌های ضد دامپینگ بین 17.6 تا 96.5 یورو (20.6 تا 112.8 دلار) بر هر تن از فولاد تولیدی این 4 کشور اعمال خواهد کرد.

کمیسیون اروپا در ابتدا پیشنهاد کرد تا یک قیمت حداقل 472.27 یورو به ازای هر تن اعمال کرد اما پس از اینکه نتوانست حمایت کشورهای عضو اتحادیه اروپا را جلب کند، پیشنهاد را تغییر داد.اتحادیه فولاد اروپا که این شکایت را ارائه کرده، از کنار رفتن پیشنهاد حداقل قیمت ابراز خوشحالی کرد اما از اینکه این کمیسیون اعمال قیمت ثابت را به جای اعمال تعرفه‌های عادی برگزیده بوده، ابراز ناراحتی کرد.

درحال حاضر، بر فولاد نورد گرم تولیدی چین نیز از سوی اتحادیه اروپا تعرفه‌هایی وضع شده است.بر هر تن فولاد ایران نیز 57.5 یورو تعرفه اعمال می‌شود. بر هر تن فولاد برزیل 53.4 تا 63 یورو، بر هر تو فولاد اوکراین 60.5 یورو، بر هر تن از انواع فولاد روسیه سه قیمت 17.6، 53.3 و 96.5 یورو اعمال می‌شود.

بانک سرمایه‌گذاری بی‌سی‌اس اعلام کرد: این اقدام هیچ تاثیری بر شرکت‌های فولاد نورد داغ روسیه ندارد چراکه قبلا این حجم فولاد صادراتی به بازارهای اروپایی را به سمت دیگر بازارهای تغییر داده است.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ