کد خبر: ۶۳۰۶۳
۱۰:۱ - ۱۳۹۶/۷/۱۶

توضیح درباره معاملات امروز فارس و رشد شاخص/ مخالفت ۱۰۰درصدی با شاخص سازی
مدیرنظارت بر بورس های سازمان بورس در گفت وگو با بورس پرس اعلام کرد:

توضیح درباره معاملات امروز فارس و رشد شاخص/ مخالفت ۱۰۰درصدی با شاخص سازی

مدیرنظارت بر بورس های سازمان بورس با اعلام علت رشد قیمت سهام "فارس" ، در مورد رشد امروز شاخص گفت: رئیس سازمان، من و دیگر مدیران از رویداد امروز و رفتار ناشیانه برخی انتقاد داریم و ۱۰۰ درصد مخالف شاخص سازی هستیم.

محسن خدابخش در گفت وگو با پایگاه خبری بورس پرس، درباره وضعیت روزهای اخیر بازار و شاخص بورس مخصوصا" امروز که در برابر کاهش قیمت سهام اکثر شرکت ها ، شاخص با معاملات هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس مثبت و با انتقادات زیادی همراه شده اظهار داشت: اتفاقا" به شخصه از چنین وضعیتی شکایت دارم و منتقدتر از همه هستم.

وی ادامه داد: در مورد معاملات امروز "فارس" دو نکته مهم وجود دارد. اول اینکه برخلاف نظر برخی فعالان ، معامله بلوکی بر سهام این شرکت انجام نشده و برخی اقدام به خرید سهام از سرمایه گذاران خرد کرده اند. این در حالی است که معاملات بلوکی تعریف و شرایط خاص خود را دارد و برای این شرکت رخ نداده است. به طوری که عمده معاملات 3.5 میلیون سهمی مربوط به سهامداران خرد است.

این مقام مسئول افزود: نکته دوم مربوط به علت رشد قیمت سهام "فارس" در روز منفی بازار است که از قرار معلوم ناشی از تمایل مدیران هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس مبنی بر رشد قیمت سهام قبل از مجمع سالانه هفته بعد است که از نظر سازمان درست نیست و مدیرانی که می خواهند به طور حرفه ایی در بازار فعالیت داشته باشند نباید چنین اقدام ناشیانه ایی انجام دهند. 

خدابخش با بیان اینکه سازمان بورس نمی تواند مانع از معاملات خرد سهام شرکت ها شود ، تاکید کرد: سازمان بورس، شخص رئیس سازمان ، من و دیگر مدیران بازار سرمایه از رویداد امروز بازار انتقاد داریم و 100 درصد مخالف شاخص سازی با یک شرکت در برابر کاهش قیمت سهام دیگر شرکت ها هستیم .  چرا که در برابر منفی دلیلی برای رشد شاخص وجود ندارد.

وی با رد درخواست سازمان بورس برای انجام معاملات بلوکی و خرید و فروش سهام برخی شرکت ها با هدف رشد شاخص ادامه داد: از نظر حرفه ایی ، هیچ فردی نمی پذیرد که در بازار منفی ، شاخص مثبت باشد و سازمان بورس به هیچ وجه خواهان چنین رویه ای نیست و در این رابطه به مدیران بورس نکاتی را اعلام کرده تا پیگیری های لازم از "فارس" به عمل آید.

انتهای پیام  


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
نظرات بینندگان
» ناشناس | ساعت ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۶/۷/۱۶
2
0
پاسخ
هر شخصی که اقدامات وی نوعا منجر به ایجاد ظاهری گمراه کننده از روند معاملات اوراق بهادار یا ایجاد قیمتهای کاذب و یا اغوای اشخاص به انجام معاملات اوراق بهادار شود به حبس تعزیری از سه ماه تا یکسال یا به جزای نقدی معادل دو تا پنج برابر سود بدست آمده یا زیان متحمل نشده یا هر دو مجازات محکوم خواهند شد
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ