کد خبر: ۶۳۰۷۰
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۶/۷/۱۶

زمان ارایه بودجه متفاوت ۹۷ به مجلس/ صرفه جویی ۶۹.۹ هزار میلیارد تومانی
سخنگوی دولت اعلام کرد:

زمان ارایه بودجه متفاوت ۹۷ به مجلس/ صرفه جویی ۶۹.۹ هزار میلیارد تومانی

سخنگوی دولت با اعلام صرفه جویی ۶۹.۹ هزار میلیاردتومانی از طریق واگذاری ۴.۱۳۱ پروژه به بخش خصوصی گفت: لایحه بودجه سال آینده به‌شکل متفاوتی تهیه و قبل از ۱۵ آذر به مجلس تقدیم می شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمدباقر نوبخت که امروز در صحن علنی مجلس گزارشی از واگذاری طرح‌های عمرانی نیمه‌تمام ارایه کرد، اظهار داشت : واگذاری چهار هزار و 131 پروژه تملک دارایی سرمایه ای به صورت فروش به بخش خصوصی و یا عقد قرارداد مشارکت عمومی-خصوصی ، بیش از 69.9 هزار میلیارد تومان صرفه جویی برای دولت به همراه داشته است.

وی با اشاره به وجود 6 هزار و 49 پروژه ناتمام و 65 هزار و 478 پروژه استانی نیمه تمام در دست دولت، ادامه داد: دولت در صورت انجام این پروژه ها باید ضمن صرف 12 سال ، 400 میلیارد تومان سرمایه گذاری غیر توجیه اقتصادی می کرد نداشت . به همین دلیل از ساز و کار نوینی دنیا به نام قرارداد PPP استفاده می شود.در این میان  بعد از تصویب مقررات و آیین نامه های مربوط، طرح های قابل واگذاری به بخش خصوصی به صورت شفاف از طریق سایت مرتبط ، به اطلاع مردم رسید.

این مقام مسئول ادامه داد: سال گذشته با کمک مجلس در صدور مجوز به دولت، برای نخستین بار 73 درصد اعتبارات طرح های عمرانی پرداخت شد و طی آن راه آهن همدان و کرمانشاه با تخصیص های 194 و 140 درصدی تکمیل شدند و تخصیص راه آهن قزوین-رشت با 134 درصد، راه آهن مراغه-ارومیه با 218 درصد و راه آهن میانه -تبریز با 122 درصد انجام شده است.

نوبخت از ارایه گزارش مشروحی از نحوه نوین بودجه‌نویسی در دو هفته آینده خبر داد و گفت : طبق وعده سال های اخیر دولت ، لایحه بودجه سال  آینده کشور به‌شکل متفاوتی تهیه و قبل از 15 آذر به مجلس تقدیم می شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ