کد خبر: ۶۳۰۷۴
۱۲:۶ - ۱۳۹۶/۷/۱۶

هشدار فرمانده کل سپاه به آمریکا در خصوص برجام  و درج در گروه های تروریستی

هشدار فرمانده کل سپاه به آمریکا در خصوص برجام و درج در گروه های تروریستی

فرمانده کل سپاه درخصوص قراردادن سپاه در فهرست گروه های تروریستی و اجرای قانون تحریم‌های جدید آمریکا توضیحاتی داد و گفت: ایران از این فرصت برای ایجاد جهش در برنامه‌های موشکی، منطقه‌ای و دفاعی متعارف استفاده خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از سپاه نیوز، محمدعلی جعفری در جلسه‌ شورای راهبردی سپاه در واکنش به برخی ادعاهای امریکایی ها مبنی بر قراردادن سپاه در فهرست گروه های تروریستی با تشریح اقدامات خصمانه امریکایی ها در ماه های اخیر علیه ملت ایران و تأکید بر اینکه ایران اجرای قانون کاتسا را معادل با خروج یک جانبه امریکا از برجام می داند،گفت: در صورتی که قانون تحریم‌های جدید آمریکا اجرا شود این کشور باید پایگاه‌های منطقه‌ای تا شعاع 2 هزار کیلومتری برد موشک‌های ایران را منتقل کند.

وی افزود: در صورتی که اخبار پراکنده موجود درخصوص حماقت دولت آمریکا مبنی بر درنظر گرفتن سپاه به عنوان گروه تروریستی صحیح باشد، سپاه نیز ارتش آمریکا را در سراسر جهان بویژه منطقه خاورمیانه، همسنگ داعش درنظر خواهد گرفت.

این مقام مسئول با بیان اینکه اگر امریکایی ها هدف نهایی از طرح این گونه مسائل را مذاکره با ایران درباره منطقه قرار داده اند، مسیری کاملاً اشتباه را انتخاب کرده اند، تصریح کرد: ایران در نظر دارد مسائل منطقه را در جایی غیر از میز مذاکره حل کند، نه حرفی برای مذاکره وجود دارد و نه طرفی برای آن.

جعفری در ارزیابی رفتار آمریکایی ها با تأکید بر اینکه تحریم‌های جدید آمریکا شانس هرگونه تعامل را برای همیشه از بین خواهد برد، گفت: این تحریم‌ها تجربه برجام را برای ما کامل می‌کند و آن تجربه این است که گفت و گو برای آمریکا ابزار فشار و دشمنی است نه تعامل یا حل مسئله.

وی با اشاره به اینکه رفتار آمریکا با ایران ثابت کرد، نمی‌توانیم روابط خارجی را صرفاً براساس برجام تنظیم کنیم، تصریح کرد: آمریکایی ها بدانند،ایران از فرصت رفتار احمقانه دولت ترامپ با برجام برای ایجاد جهش در برنامه‌های موشکی، منطقه‌ای و دفاعی متعارف استفاده خواهد کرد.

انتهای پیام

برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ