کد خبر: ۶۳۰۷۷
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۶/۷/۱۶

معافیت‌های مالیاتی لغو و مالیات ارزش افزوده ۲ نرخی می شود
نماینده مجلس:

معافیت‌های مالیاتی لغو و مالیات ارزش افزوده ۲ نرخی می شود

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: بر اساس لایحه اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده، نرخ این مالیات ۲ بخشی شده و همه معافیت‌های مالیاتی برداشته می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، هادی قوامی در مورد گفته وزیر اقتصاد مبنی بر هدفمند شدن معافیت‌های مالیاتی به فارس گفت: بر اساس لایحه اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده که در مجلس در حال بررسی است، قرار است مشکلات اجرایی لایحه اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده برطرف شود و نرخ واحد 9 درصدی به نرخ‌های دوگانه تبدیل شود.

وی افزود: طبق لایحه اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده در صورت تصویب نهایی، نرخ مالیات بر ارزش افزوده به جای نرخ واحد 9 درصد تبدیل به دو نرخ 6 درصد برای کالاهای اساسی و 12 درصد برای کالاهای غیراساسی می‌شود و همه معافیت‌های مالیاتی در راستای سیاست کاهش اتکای دولت به نفت برداشته می‌شود.

این نماینده مجلس تأکید کرد: البته هنوز تصمیم نهایی گرفته نشده و لایحه مالیات بر ارزش افزوده در جهت دائمی کردن قانون مالیات بر ارزش افزوده و رفع مشکلات اجرایی این قانون در مدت 10 سال اجرای آزمایشی آن در همه کمیسیون‌های مجلس برای اصلاح قانون در دست بررسی قرار دارد.مالیات بر ارزش افزوده گرچه نیمی از درآمدهای مالیاتی را تشکیل می‌دهد اما در مرحله اجرا مشکلاتی ایجاد و برای بنگاه‌های تولیدی شرایط سختی را فراهم کرده است. 

قوامی ادامه داد: همچنین بررسی لایحه مالیات بر ارزش افزوده قانون مالیات‌های مستقیم نیز تغییراتی پیدا می‌کند به عنوان مثال مالیات شرکت‌ها از 25 درصد به 20 درصد کاهش پیدا می‌کند.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ