کد خبر: ۶۳۰۸۶
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۶/۷/۱۶

تحقیق و تفحص مجلس از پالایشگاه کرمانشاه تصویب شد

تحقیق و تفحص مجلس از پالایشگاه کرمانشاه تصویب شد

تحقیق و تفحص از نحوه واگذاری بلوک ۶۰ درصدی پالایشگاه کرمانشاه توسط نمایندگان مجلس تصویب شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، درحالی موضوع واگذاری 60 درصد سهام پالایشگاه کرمانشاه از 4 سال گذشته تاکنون نامعلوم شده که در جلسه علنی امروز مجلس ، تحقیق و تفحص از نحوه واگذاری این شرکت با 161 رای موافق تصویب شد.

در این رابطه محمدرضا پورابراهیمی رییس کمیسیون اقتصادی مجلس در مورد درخواست و گزارش تقاضای تحقیق و تفحص از "شرمان" گفت: عدم اجرای قوانین و مقررات در خصوص اهلیت خریدار، قیمت‌ گذاری غیرواقعی سهام، تخلفات مدیریتی در قبل و حین واگذاری و عدم اجرای قانون در خصوص نگهداری کارکنان شرکت از جمله اهداف و محورهای طرح تحقیق و تفحص است.

براساس این گزارش، بعد از ناکامی واگذاری 60 درصد سهام پالایشگاه کرمانشاه در فرابورس و مخالفت های مسئولانی مانند وزیر نفت و نمایندگان مجلس، اردیبهشت سال جاری وزیر قبلی اقتصاد به رئیس سازمان خصوصی سازی دستور داد واگذاری پالایشگاه کرمانشاه را مورد بررسی مجدد قرار دهد.

پالایشگاه کرمانشاه خرداد 92 با نماد معاملاتی "شرمان "در فرابورس پذیرفته و قرار بود با عرضه اولیه بیش از 6 میلیون سهم در 21 مهر 92 ، وارد بازار سهام شود اما به دلیل وجود ابهاماتی در صورت های مالی ، انجام نشد. از سوی دیگر سازمان خصوصی سازی چندبار اقدام به عرضه بلوک 60 درصدی سهام پالایشگاه کرمانشاه در فرابورس و نیز از طریق مزایده کرده اما کسی حاضر به خرید آن نشده است.

این بلوک شامل 80 میلیون و 927 هزار و 160 سهم بود که به قیمت پایه هر سهم 22 هزار و 183 ریال و ارزش کل پایه 179 میلیارد تومان عرضه شده بود.

  انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ