کد خبر: ۶۳۰۹۲
۱۵:۴ - ۱۳۹۶/۷/۱۶

۴ نکته حامی
در گفت وگو با بورس پر اعلام شد:

۴ نکته حامی "فارس" در مورد معاملات امروز و گذشته و رد یک شائبه

مدیرعامل سرمایه گذاری مدبران اقتصاد، ۴ نکته در مورد حمایت از سهام هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس و اثر این شرکت بر شاخص امروز بورس اعلام کرد.

علی حسینی در گفت و گو با پایگاه خبری بورس پرس، درباره معاملات امروز هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس که با اثر مثبت 170 واحدی این شرکت بزرگ بر شاخص بورس همراه بود و با انتقاداتی مبنی بر معاملات بلوکی با هدف شاخص سازی همراه شده، توضیح داد: در این مورد چند نکته مهم وجود دارد که اعلام آن می تواند به روشن شدن موضوع نزدافکار عمومی فعالان کمک کند.

وی ادامه داد: نکته اول این است که سرمایه گذاری مدبران اقتصاد طی همه روز های دو سال اخیر ، بلا استثنا اقدام به حمایت از سهام "فارس" و دیگر شرکت های گروه کرده و حتی یک روز هم نشده که سهام سرمایه گذاران حقیقی و حتی حقوقی بزرگ بازار را خریداری یا تهاتر نکرده باشد. به طوریکه در دو سال اخیر 500 میلیون سهم "فارس" توسط این شرکت خریداری شده است.

این مدیر افزود: نکته دوم این است که باتوجه به سرمایه اسمی 5 هزار میلیارد تومانی و ارزش روز بازار 25.5 هزار میلیارد تومانی، نوسان قیمت سهام این شرکت مخصوصا" در روزهای منفی بازار معنادار می شود. وگرنه در روزهای دیگر و مثبت بازار و حتی بعد از مشخص شدن افزایش سرمایه 100 درصدی  و... ، از سهام شرکت حمایت می شد.

حسینی با بیان اینکه سهام هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس دارای نوسان قیمتی محدودی است، به بورس پرس گفت: در این میان یک نکته مهم هم باید اعلام شود که امروز علاوه بر "فارس" از دو شرکت پتروشیمی فجر و پترول هم که با رشد قیمت و اثر 26 و 11 واحدی بر شاخص بورس همراه بودند ، حمایت شد ولی به دلیل اندازه بزرگ "فارس" ، چندان به چشم نیامدند.

وی با اشاره به اینکه حمایت سرمایه گذاری مدبران اقتصاد از سهام "فارس" و شرکت های زیرمجموعه همیشگی بوده تاکید کرد: نکته چهار هم این است که برخلاف نظر برخی که ناشی از قضاوت زودگذر هست، هیچ تماسی و دخالتی از سوی مسئولان بورس مبنی بر خرید سهام "فارس" با هدف شاخص سازی نشده و هر اقدامی با تصمیم مدیران گروه انجام شده و می شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
نظرات بینندگان
» علیرضا | ساعت ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۶/۷/۱۶
1
0
پاسخ
ما هم حرف شما رو باور....شاخص مصنوعی..اما قیمت سهام ب سمت دو رقمی
..
» ناشناس | ساعت ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۶/۷/۱۶
3
0
پاسخ
دمت گرم . ما سهامداران بدبخت و بیچاره فارس را کمی خشنود کردی . واقعاً راست گفتی؟ ما پس از 4 سال سهامداری با فارس ، از جانب شرکت مدبران اقتصاد حمایت هم می شدیم و خودمان نمی دانستیم ؟ جل الخالق ، پس اگر حمایت شما نمی شد الان قیمت سهم از 1800 به 500 نمی رسید ؟ دوباره جل الخالق
» عرفان | ساعت ۱۷:۹ - ۱۳۹۶/۷/۱۶
3
0
پاسخ
با تشکر من که قانع شدم فقط یه سوالی برام پیش اومد ، حمایت رو برای جلوگیری از ریزش قیمت و تو منفی میکنن نه اینکه راس ساعت 9:00 یه معامله 3 میلیونی رو مثبت سه درصد انجام بدن بعد تا ظهر ولش کنن به امان خدا
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ