کد خبر: ۶۳۰۹۳
۰:۰ - ۱۳۹۶/۷/۱۷

 آمازون دسترسی ۹۰ درصد کاربران ایرانی را بست
مرکز ملی فضای مجازی:

آمازون دسترسی ۹۰ درصد کاربران ایرانی را بست

مرکز ملی فضای مجازی با بررسی وضعیت سرویس‌دهنده آمریکایی آمازون در ایران اعلام کرد: این شرکت ۹۰ درصد خدمات را از دسترس ایرانیان خارج کرده است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، در ادامه تحریم‌ها علیه ایران از سوی شرکت‌های بزرگ فناوری اطلاعات دنیا، مرکز ملی فضای مجازی، وضعیت خدمات‌دهی شرکت آمازون در ایران را تشریح کرد. 

آمازون یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های تجارت الکترونیک دنیا و بزرگ‌ترین کتاب‌فروشی آنلاین جهان محسوب می‌شود که انواع خدمات بازی‌های رایانه‌ای، فروش کتاب، فروش اینترنتی و کتاب‌خوان‌های الکترونیکی را در سراسر دنیا ارائه می‌دهد. 

این شرکت آمریکایی به‌عنوان بزرگ‌ترین فروشگاه اینترنتی دنیا، دسترسی کاربران ایرانی را به ۹۰ درصد خدمات مسدود کرده و فقط ۱۰ درصد خدمات این شرکت در ایران فعال است.  بررسی‌ها نشان می‌دهد که حدود ۱۱۳ مدل سرویس از سوی آمازون ارائه می‌شود که شامل ۹۴ سرویس زیرساختی برای توسعه‌دهندگان سیستم، 6 سرویس شخصی،2 خدمت محتوایی و ۱۱ خدمت مرتبط با تجارت الکترونیکی می‌شود. 

این درحالی است که از این تعداد خدمات، ۹۳ خدمت زیرساختی برای کاربران ایرانی مسدود و فقط یک سرویس زیرساختی برای توسعه‌دهندگان ایرانی فعال است. درهمین‌حال 3 سرویس شخصی برای ایرانی‌ها مسدود و 3 سرویس در این قالب، قابل دسترسی است. 

از سوی دیگر، از تعداد سرویس‌های تجارت الکترونیک آمازون نیز، فقط 5 سرویس این سرویس‌دهنده برای کاربران ایرانی فعال بوده و 6 سرویس دیگر مسدود است. از میان سرویس‌هایی که بزرگ‌ترین فروشگاه اینترنتی جهان به کاربران ایرانی ارائه می‌دهد،2 سرویس محتوایی فعال است. 

براین اساس برآورد شده،با وجود آنکه صد درصد خدمات محتوایی این سرویس‌دهنده برای کاربران ایرانی فعال است،  اما صد درصد خدمات زیرساختی این شرکت برای توسعه‌دهندگان سیستم در ایران مسدود و غیرفعال است.  از سوی دیگر، ۵۰ درصد خدمات تجارت الکترونیکی آمازون برای کاربران ایرانی و نیز ۲۵ درصد خدمات شخصی این سرویس‌دهنده، برای ایرانی‌ها مسدود و غیرفعال است. ۷۵ درصد خدمات شخصی آمازون در دسترس کاربران ایرانی است.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ