کد خبر: ۶۳۱۰۰
۱۷:۴ - ۱۳۹۶/۷/۱۶

دومین ریزش بزرگ شاخص و غائله
با افت ۵۰۴ واحدی رخ داد:

دومین ریزش بزرگ شاخص و غائله "فارس" در روز فتح کانال ۴ هزار تومانی دلار

در روزی که دلار کانال ۴۰۰۰ هزار تومانی را فتح کرد و بزرگترین شرکت بازار مسئله ساز شد، شاخص بورس دومین ریزش بزرگ سال را ثبت کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در جریان معاملات امروز بازار سهام ، اکثر فعالان با توجه به تداوم سایه منفی مسائلی چون تصمیم احتمال زیاد عدم پایبندی آمریکا به برجام، انتظار داشتند شاخص بورس در همان دقایق اولیه به کانال 84 هزار واحدی نزول کند اما در برابر افت قیمت سهام اکثر شرکت ها ، رشد قیمت هلدینگ پتروشیمی فارس موجب رشد حدود 160 واحدی شاخص در اول وقت شد.

این رویداد موجی از اعتراض ها را در فضای مجازی ایجاد کرد و عده زیادی ضمن بازنشر قول سال گذشته رئیس سازمان بورس مبنی بر اخراج هر فردی که باعث معاملات شود، انتقاداتی را متوجه مدیران بورس کردند که با توضیحات مدیرنظارت بر بورس های سازمان بورس ، معاون بورس تهران و حامی سهام "فارس" به بورس پرس همراه شد اما این موج همچنان ادامه دارد.

با این اوصاف ، در صد و سیمین روز کاری سال ، شاخص بورس در روزی که دلار از 4000 هزار تومان هم عبور و وارد کانال مهمی شد، دومین ریزش بزرگ سال را ثبت کرد و اگر اثر 170 واحدی آخر وقت پتروشیمی خلیج فارس نبود ، می توانست با سقوط بیشتری هم مواجه شود.

به این ترتیب ، درحالی فقط قیمت سهام 30 شرکت بورسی مثبت بود که کاهش قیمت سهام و اثر منفی 30 تا 26 واحدی شرکت های سایپا و ایران خودرو، پالایشگاه های بندرعباس و تهران، فولاد مبارکه و چادرملو و... ، منجر شد تا دماسنج بازار به راحتی وارد کانال 84 هزار واحدی شود و با افت 504 واحدی در رقم 84,564 واحدی جا خوش کند.

با این رویداد، دومین ریزش بزرگ شاخص بورس در سال جاری بعد از سقوط 535 واحدی 17 خرداد، ثبت شد و با فشار فروش اکثر سهام ، بیش از 836 میلیون سهم به ارزش 234 میلیارد تومان داد و ستد شد که بیشترین ارزش معاملات هم 13.8 میلیارد تومان و مربوط به های وب بود.

در رابطه با آینده کوتاه مدت بازار هم اکثر کارشناسان بر این باورند تا زمان اعلام رسمی مواضع آمریکا در مورد برجام، روند نزولی قیمت ها و شاخص بورس ادامه دار خواهد بود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
نظرات بینندگان
» ناشناس | ساعت ۸:۵۰ - ۱۳۹۶/۷/۱۷
1
0
پاسخ
تا وقتی شاپور هست اوضاع بورس درست بشو نیست.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ