کد خبر: ۶۳۱۰۳
۰:۳۳ - ۱۳۹۶/۷/۱۷

تصمیم مهم بانک مرکزی برای 12 شرکت پرداخت مخصوصا
بورس پرس خبر می دهد:

تصمیم مهم بانک مرکزی برای 12 شرکت پرداخت مخصوصا" بورسی ها+ سند

بانک مرکزی و شاپرک با هدف کاهش هزینه های بانک ها، تصمیمات جدید و مهمی برای 12 شرکت ارایه دهنده خدمات پرداخت مخصوصا" 4 شرکت بورسی گرفته اند اما به رغم گذشت چند روز، هنوز این تصمیم علنی نشده است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در حالی سهام شرکت های پرداخت طی ماه های اخیر با اقبال بازار سرمایه روبرو شده اند که اخیرا" بانک مرکزی تصمیمات جدیدی برای 12 شرکت این این گروه مخصوصا 4 شرکت حاضر در بورس کارت اعتباری ایران کیش، آپ، به پرداخت و تجارت الکترونیک پارسیان اتخاذ کرده اما به رغم اعلام هفته گذشته این تصمیم به شاپرک و شرکت های مرتبط ، هنوز علنی نشده است.

براساس این گزارش، از قرار معلوم بانک مرکزی در نامه ایی به شاپرک ، از برنامه استقرار نظام جدید کارمزد برای شرکت های ارایه دهنده خدمات پرداخت خبر می دهد و شاپرک هم همین نامه را به PSP ها ارسال می کند ولی تاکنون این موضوع به بورس و سهامداران اعلام نشده اما با انتشار این نامه باید منتظر روشن شدن جزییات و واکنش شرکت ها و مواضع سازمان بورس بود.

در این نامه که با امضاء محسن قادری مدیرعامل شاپرک به شرکت های ارایه دهنده خدمات پرداخت ارسال شده به نامه بانک مرکزی و جلسه 3 مهر با مدیران عامل اشاره و اعلام شده یکی از چالش های پیش روی نظام پرداخت ، کارمزد خدمات و هزینه بالای تراکنش شبکه پرداخت بوده و با توجه به هزینه های مترتب به بانک ها ، اقداماتی برای اصلاح ساختار و نظام جدید کارمزد با هدف کاهش هزینه های بانک ها در حال انجام است.

بنابراین لازم است شرکت های ارایه دهنده خدمات پرداخت مخصوصا" شرکت های حاضر در بورس ، تهمیدات و پیش بینی های لازم را در صورت های مالی لحاظ کنند.

اصل نامه شاپرک به شرکت های PSP ها که در اختیار بورس پرس قرار گرفته به شرح زیر است:

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ