کد خبر: ۶۳۱۱۱
۹:۲۲ - ۱۳۹۶/۷/۱۷

کارشناسی دوباره در پرونده مرتضوی

کارشناسی دوباره در پرونده مرتضوی

وکیل مدافع سازمان تأمین اجتماعی از ارجاع پرونده ریاست سابق این سازمان به هیئت کارشناسی ۳نفره و اظهارنظر کارشناسان درباره قانونی بودن یا نبودن مدت زمان تصدی وی بر سازمان تأمین اجتماعی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از تسنیم،مجتبی نظری با انتقاد از طولانی‌شدن رسیدگی به پرونده مرتضوی گفت: بخش نخست این پرونده پس از صدور حکم در شعبه نهم دادگاه کیفری یک استان تهران، برای رسیدگی به شعبه ٢٢ دادگاه تجدیدنظر استان ارجاع شد که دادگاه تجدیدنظر استان پس از مدت‌ها، ١٧ و ١٨ مهر را برای محاکمه تعیین کرد.

وی افزود: جلسه ١٧ مهر مربوط به پرونده تأمین اجتماعی و مدت زمان تصدی مرتضوی بر این سازمان و جلسه ١٨ مهر نیز مربوط به شکایت اولیای دم مرحوم روح‌الامینی از مرتضوی دادستان وقت تهران است.

این وکیل مدافع با اشاره به محکومیت مرتضوی به 6 ماه حبس تعزیری،6 ماه حبس تعلیقی و رد مال به مبلغ ٤٦ میلیون تومان در بخش نخست پرونده تأمین اجتماعی گفت: دادگاه تجدیدنظر استان در مدتی که پرونده در شعبه بوده، آن را به هیئت سه‌نفره کارشناسی ارجاع داده و کارشناسان نیز نظر را درخصوص قانونی بودن یا نبودن مدت زمان تصدی مرتضوی بر سازمان تأمین اجتماعی اعلام کرده‌اند.

نظری با بیان اینکه نظر ارائه‌شده از سوی هیئت کارشناسی زیاد مساعد نیست، عنوان کرد: در کارشناسی بخش دوم پرونده هم که اکنون در شعبه ٦٨ تجدیدنظر است، کارشناسان نوشته بودند پول از سوی مرتضوی به نمایندگان مجلس داده شده اما افرادی که پول را گرفته‌اند، موظف به بازگرداندن آن هستند یعنی سازمان تأمین اجتماعی باید علیه آن افراد دادخواست می‌داد در حالی که طبق قانون اختلاس، کسی که پول را می‌دهد، مسئول است.

وی درباره بخش دوم پرونده که در دست بررسی شعبه ٦٨ دادگاه تجدیدنظر استان تهران قرار دارد نیز گفت: تاکنون درخصوص این بخش از پرونده چیزی به ما ابلاغ نشده است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ