کد خبر: ۶۳۱۱۸
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۶/۷/۱۷

نظر یک کارشناس در مورد ارتباط مالی بانک ها با شرکت های PSP

نظر یک کارشناس در مورد ارتباط مالی بانک ها با شرکت های PSP

یک کارشناس بازاهای مالی و پولی تحلیلی از ارتباط مالی بانک ها با شرکت های PSP و رقابت بانکها بر سر جذب نقدینگی توسط کارتخوان ها و همچنین اثر کاهش سود بانکی ارایه کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، یک کارشناس بازاهای مالی و پولی با بیان اینکه از انتهای سال ٩٤ که بانک مرکزی کارمزد تراکنش های بانکی را یک درصد مبلغ تراکنش و در دامنه حداقل ٥٠ و حداکثر ٢٥٠ تومان تعیین کرده ، گفت: شرکت های این گروه با جهش سودآوری مواجه شدند و طبیعتا تعدیلات پیاپی آنها توجه بازار به این شرکت ها را جلب کرد تا جایی که امروز صاحبان بازار ٤ میلیون دستگاهی کارتخوان ها دارای ارزش بازارهای رویایی شده اند.

وی افزود: سال گذشته بانک ها حدود ٥ هزار میلیارد تومان کارمزد بابت خدمات پرداخت با کارت به شتاب ،شاپرک و psp ها پرداخت کرده اند و احتمالا حدود هزار تا ١٥٠٠ میلیارد تومان هم بابت اجاره به پی اس پی ها داده اند.

این کارشناس با اشاره به اینکه در سالهای اخیر رقابت بین بانکها بر سر جذب منابع بسیار شدید بود،اظهار داشت: به همین مقدار نقدینگی ای هم که توسط کارت خوان ها برای آنها جذب می شد آنقدر جذابیت داشت که با شرایط ناجور هم این کارمزدهای وحشتناک را بپزدازند ولی حالا با کاهش سود بانکی به نظر می رسد، صدای اعتراض بانک ها بلند شده است.

وی ادامه داد: البته در اينكه psp ها مي توانند وارد بازارهاي جديد شوند و منابع درآمدي جديدي ايجاد كنند شكي نيست ولي در اينجا فقط بحث كارمزد كارت خوان ها مطرح است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ