کد خبر: ۶۳۱۳۵
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۶/۷/۱۷

افزایش بنزن و گوگرد بنزین در تهران و تعطیلی۱۳۰ جایگاه گاز غیراستاندارد
رئیس سازمان ملی استاندارد عنوان کرد:

افزایش بنزن و گوگرد بنزین در تهران و تعطیلی۱۳۰ جایگاه گاز غیراستاندارد

رئیس سازمان استاندارد از تعطیلی ۱۳۰ جایگاه سی ان جی غیراستاندارد طی نیمه نخست سال جاری خبر داد گزارشی از ارزیابی کیفیت بنزین های توزیعی درکلان شهرها ارایه کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از تسنیم، نیره پیروبخت در نشستی خبری با اشاره به اقدامات سازمان استاندارد در 6 ماهه سال جاری گفت: تا کنون حدود 2هزار و 400 بازرسی از جایگاه های سی ان جی انجام شده که بیش از 1600 جایگاه رفع نقص کرده اند. همچنین 400 جایگاه نیز در این 6 ماه مورد بازرسی مجدد قرار گرفته که 130 جایگاه به دلیل نداشتن استانداردهای کافی با همکاری دستگاه های مربوط انشعاب گاز آنها به عنوان جریمه قطع شد.

وی در رابطه با خودروهای وارداتی به سیاست های جدیدی سازمان استاندارد در اجباری شدن تأییدیه استاندارد باطری و لاستیک این خودروها اشاره کرد و افزود: البته لزوم نمایندگی های مجاز هم مورد تأکید قرار گرفته شده است.

این مقام مسئول درخصوص وضعیت بنزین توزیع شده در کلان شهرها نیز به ارائه توضیحاتی پرداخت و گفت: با توجه به شبهاتی که در مورد آلایندگی هوا مطرح شد با اعلام آمادگی دادستانی تهران ارزیابی کیفیت بنزین های توزیعی با همکاری وزارت نفت انجام شد .

گوگرد بنزین تهران بالا رفت

پیروزبخت اضافه کرد: در سال ٩٦ نمونه بنزن در تهران 0.9 اعلام شد که سقف آن یک است . در بخش گوگرد که حد مجاز 50 است در نمونه گیری ها در تهران این عدد بالا و ٥٨ ارزیابی شده است.

وی با بیان اینکه از اول دی ماه سال ٩٧ استانداردهای جدید در خودروهای داخلی اجرایی خواهد شد، تصریح کرد: در استانداردهای جدید ٨٥ گانه مواردی از جمله ایمنی و ارتقا کیفی و کمی خودروها مد نظر قرار گرفته است. همچنین موضوع ترمز، استاندارد انحراف از مسیر و حفاظت از عابر پیاده و سرنشین در استاندارد های جدید قرار دارد.

پیروزبخت در پاسخ به پرسش وزیر صنعت در روزهای نخست فعالیت نامه ای را به هیات دولت ارسال کرد که براساس آن خودروسازان ملزم به از رده خارج کردن خودروهای پرمصرف نباشند، نظر شما در این رابطه چیست؟ گفت: هنوز این نامه به تصویب هیات دولت نرسیده اما بعید می دانم به تصویب برسد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ