کد خبر: ۶۳۱۴۳
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۶/۷/۱۷

روند تولید قطعات پژو ۳۰۱ و ۲۰۰۸ و پیش بینی آینده
رییس انجمن قطعه سازان مطرح کرد:

روند تولید قطعات پژو ۳۰۱ و ۲۰۰۸ و پیش بینی آینده

رییس انجمن قطعه سازان درخصوص پیش بینی تولید قطعات پژو ۲۰۰۸، پیشرفت تولید قطعات پژو ۳۰۱ و مذاکرات برای تولید قطعات مدلی از رنو توضیح داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، رضا رضایی درخصوص ممنوعیت پلاک شدن 9 خودرو به سبب مصرف بالای بنزین به ایلنا گفت: از این تصمیم حمایت می‌کنیم.90 درصد خودروهایی که پلاک گذاری آنها ممنوع شده، وارداتی است و قطعه سازان نقشی در تولید آن ندارند.

وی درمورد اینکه مطابق قانون باید حداقل 20 درصد قطعات خودروها از داخل تامین شود،گفت: متاسفانه این قانون اجرا نمی‌شود آنها مستقیم از چین قطعه وارد می‌کنند و سایر قطعات نیز توسط شرکت‌های زیرمجموعه تولید می‌شود.

این فعال خودرویی با اشاره به اینکه از بهمن ماه استانداردهای خودرو به 83 مورد افزایش پیدا می‌کند،گفت: مسلما با این وضعیت تعداد بیشتری از خودروها موفق به دریافت استاندارد نخواهند شد، پس بهتر است خودروسازان فکری اساسی برای این موضوع کنند.

رضایی درخصوص پژو 2008 گفت: تعداد قابل ملاحظه‌ای از قطعه سازان ایرانی درگیر ساخت این خودرو هستند اما این پروژه زمان‌بر است زیرا ساخت قالب‌ها و قطعات پیچیدگی‌های خاص خود را دارد. از طرف دیگر شرکت فرانسوی نیز باید کیفیت آن را تایید کنند.پیش بینی می‌کنیم در سال آینده بتوانیم 20 درصد قطعات این خودرو را توسط قطعه سازان ایرانی تامین کنیم اما درسال جاری این عدد بسیار کمتر است.

وی افزود: درخصوص تولید پژو 301 پیشرفت قطعه سازان نسبت به 2008 بیشتر بوده زیرا قطعات آن ساده‌تر است. به طوری که امروز 70 کارخانه قطعه سازی درگیر تولیدات آن هستند.

رضایی درخصوص رنو هم گفت: خودروی ال 46 از اولین محصولات این خودروسازی است و تاکنون جلسات خوبی با قطعه‌سازان ایرانی برگزار شده و در برخی از موارد به توافق نهایی دست پیدا کرده‌اند اما هنوز قراردادی منعقد نشده است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ