کد خبر: ۶۳۱۴۵
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۶/۷/۱۷

۳ مرحله‌ای شدن استانداردسازی خودروها و دستور رییس‌جمهوری برای موتورسیکلت‌ها
معاون سازمان استاندارد اعلام کرد:

۳ مرحله‌ای شدن استانداردسازی خودروها و دستور رییس‌جمهوری برای موتورسیکلت‌ها

معاون سازمان ملی استاندارد زمان‌بندی افزایش استانداردهای خودرویی را تا ابتدای دی ماه سال آینده در سه مقطع زمانی اعلام کرد و گفت: به دستور رییس جمهوری موتورسیکلت‌ها باید تا سال آینده از کاربراتوری به انژکتوری تبدیل شوند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از ایسنا، وحید مرندی مقدم در نشستی خبری در ارتباط با مصوبه مربوط به رعایت ۸۵ مورد استاندارد خودرویی توسط خودروسازان تا ابتدای دی ماه سال ۹۷ و توقف خط تولید خودروهایی که از این مصوبه تبعیت نکنند،گفت: براساس این مصوبه ۸۵ مورد استاندارد خودرویی تا دی ماه سال ۹۷ در سه مرحله زمانی مدنظر قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: تا ابتدای دی ماه سال ۹۶ باید ۶۱ مورد استاندارد خودرویی مدنظر قرار گیرد پس از آن تا ابتدای تیرماه سال ۹۷، دو مورد دیگر به ۶۱ مورد قبلی اضافه می‌شود و با اضافه شدن ۲۲ مورد استاندارد خودرویی مجموع استانداردها براساس مصوبه مربوطه تا ابتدای دی ماه سال ۹۷ به ۸۵ مورد می‌رسد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه اروپا موارد استاندارد مذکور را در سال ۲۰۱۸ الزام آور کرده،عنوان کرد: ما نیز در ایران در سال ۲۰۱۷ استانداردهای مربوطه را برای افزایش استانداردهای خودرویی الزام آور کردیم و در صورتی که برخی خودروهای موجود امکان ارتقاء استاندارد نداشته باشند از چرخه خارج می‌شوند.

مرندی درخصوص وضعیت استانداردسازی موتورسیکلت‌ها گفت: برای سازمان ملی استاندارد، خودرو یا موتورسیکلت فرقی نمی‌کند و به دنبال آن هستیم تا استانداردهای موجود در مورد موتورسیکلت‌ها نیز ارتقاء یابد و  در این راستا مانند خودرو تایید نو داشته باشند.

وی ادامه داد: در کمیته آلایندگی به دستور رییس جمهوری در سال ۹۴ و ۹۵ فرصتی تعیین شد تا موتورسیکلت‌ها از کاربراتوری به انژکتوری تبدیل شوند و این اتفاق باید در سال ۹۷ رخ دهد. در مورد موتورسیکلت‌ها دو مساله وجود دارد که یکی از آنها آلایندگی و دیگری ایمنی است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ