کد خبر: ۶۳۱۵۴
۰:۵۹ - ۱۳۹۶/۷/۱۸

تشریح سودآوری
توسط مدیرعامل اعلام شد:

تشریح سودآوری "های وب" در قرارداد "ودافون" در ضیافت شام سهامداران خاص

مدیرعامل داده گستر عصر نوین در ضیافت شام سهامداران خاص با اعلام مهمترین گزینه سودآوری "ودافون" ، از تحقق ۴۶ درصدی درآمد روستایی در ۶ ماهه نخست سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، ایمان میری مدیرعامل شرکت داده گستر عصر نوین در ضیافت شام سهامداران خاص که در هتل اسپیناس برگزار شد، دلیل برگزاری این جلسه را رفع ابهامات این سهم جدید بورسی در راستای شفاف سازی و تشریح و بررسی دیدگاه تحلیلگران و فعالان این حوزه عنوان کرد.

وی در خصوص تفاوت اساسی "های وب" با دیگر شرکت های حوزه ارتباطات گفت: سرویس های ارتباطی  دیگر شرکت ها با توجه به پروانه ای که از وزارت ارتباطات دریافت کرده اند ازجمله دسترسی به اینترنت با بستر ثابت یا سیار و یا فیبر نوری متغیر است،اما های وب سرویسی در  حوزه رادیو ترانک به مشاغل خاص ارائه می دهد که افراد حقیقی نمی توانند پروانه این سرویس را بگیرند.همچنین فروش شبکه های اختصاصی،تجهیز سرویس های ارائه شده و ورود به شبکه محتوا و سولوشن هم در برنامه قرار دارد.

نحوه قرارداد با ودافون و گزینه سودآوری

این مقام مسئول درخصوص قرارداد با ودافون توضیح داد: این قرارداد کاملا شفاف بوده و با اخذ تاییدها منعقد و در اختیار سازمان بورس نیز قرار گرفته است،قرارداد مذکور در قالب مشاوره و ارائه سرویس به مشترکان ودافون که در ایران حضور دارند با پلتفرم IOT و عدم خروج دیتا از ایران صورت گرفته است.

میری مهمترین گزینه سودآوری ودافون را نوع خرید شرکت های وب عنوان کرد و گفت: در این قرارداد، خرید 3 ساله با 25 درصد تخفیف تجهیزاتی، تجمیع شده که حتی با برگشت تحریم ها نیز تجهیزات مورد نیاز را دارا هستند.این تجهیزات قبل از اتمام سال جاری تحویل گرفته و با ال سی بلند مدت بانک ملی و پست بانک انجام شده و تغییر نرخ ارز بر روی آن تاثیر گذار نیست و در صورت خروج از دامنه تحمل،تبدیل به ریال می شود.

وی قرارداد خدمات روستایی یا  usoکه شامل دو بخش اجرا در سال 94 و 95 و بخش فروش خدمات است،گفت: بار اولی نیست که این قرارداد در ایران بسته شده،در سال 90 نیرقراردادی با مبلغ 50 میلیارد تومان برای 1000 روستا بسته شد که 75 درصد آن نقداً پرداخت شده،در این قرارداد 60 درصد برای اجرا و 40 درصد برای نگهداری که در طول 10 سال 4 درصد پرداخت می شود ،در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل های وب با اشاره به اینکه ثبت شرکت در استان گلستان است،افزود: تنها تهدید برای قراردادهای uso در ایران، تورم است زیرا هزینه نگهداری از دولت دریافت می شود.

تحقق 46 درصدی درآمد روستایی در 6 ماهه نخست سال

میری درخصوص رقم 100 میلیارد تومانی درآمدهای uso سال 96 گفت:اخذ 10 میلیارد تومان از این درآمد ناشی از فروش سرویس به مشترکین است و 100 میلیارد از دولت دریافت می شود.در سال جاری بیشتر از میزان 100 میلیارد محقق می شود و در 6 ماه نخست سال 46 درصد این مبلغ معادل 46 میلیارد تومان محقق شده که تا پایان سال افزایش پیدا خواهد کرد.

وی درباره پیش بینی درآمد با اشاره به جمعیت 3.5 تا 4 میلیون خانوار در روستاها اظهار داشت: با مقایسه ضریب نفوذ 30 تا 50 درصدی در شهرها جهت عدم ریسک پذیری، ضریب نفوذ بسیار محتاطانه دیده شد تا در سال اول ورود به بورس، پیش بینی نادرستی ارایه نکرده باشیم. در ادامه سال جاری با توجه به رشد تعداد مشترکین،پیش بینی درامد را اصلاح خواهیم کرد.

این مقام مسئول با اذعان به بالابودن هزینه ها در های وب،سیاست گذاری شرکت را در تعداد مشتری کمتر و اخذ سود بیشتر عنوان کرد.سرویس های جدید،درامدهای بیشتری را برای شرکت به همراه دارند.

میری درخصوص پیش بینی درآمد 2 سال آینده گفت: سود خالص سال 97 مبلغ 237 میلیارد تومان معادل 59 تومان و سود سال 98 مبلغ 356 میلیارد تومان معادل 89 تومان برای هر سهم و بر اساس یک درصد سهم بازار پیش بینی شده است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ