کد خبر: ۶۳۱۷۴
۰:۰ - ۱۳۹۶/۷/۱۹

شرکت آماده عرضه اولیه معرفی شد / ریسک بزرگ و عجیب
توسط سهامدار حقیقی 99 درصدی و نایب رییس هیات مدیره:

شرکت آماده عرضه اولیه معرفی شد / ریسک بزرگ و عجیب

سهامدار حقیقی 99 درصدی و نایب رییس هیات مدیره عطرین نخ قم آخرین وضعیت مالی و عملیاتی را تشریح کردند تا این شرکت در صف 15 درصدی عرضه اولیه سهام بایستد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،رییس و نایب رییس هیات مدیره شرکت عطرین نخ قم آخرین وضعیت مالی و عملیاتی این شرکت را که به عنوان هشتاد و هفتمین شرکت با نماد "نطرین" در بازار دوم معاملات فرابورس با سرمایه اسمی 10 میلیارد تومانی درج شده،تشریح کردند تا درصف 15 درصدی عرضه اولیه بایستد.

99 درصد سهام این شرکت فرابورسی به حامد مقدم رییس هیات مدیره و مابقی سهام به 42 نفر شخص حقیقی تعلق دارد و کارگزار عرضه نیز کارگزاری مفید اعلام شده است.

تاریخچه مجموعه گلریز قم

مقدم با بیان اینکه این شرکت یکی از 12 واحد تولیدی گروه گلریز قم است،گفت: گلریز قم فعالیت را  از سال 73 در حوزه تولید در 4 صنعت پتروشیمی، نساجی،کاغذسازی و بسته بندی شروع کرد.

وی افزود: مالکیت این 12 واحد تولیدی به غیر از کاغذپارس که در ان 51 درصد سهام متعلق به محمدجواد مقدم و مابقی در بورس عرضه شده،مربوط به خانواده مقدم است.

معرفی شرکت

این مقام مسئول در خصوص معرفی شرکت اظهار داشت: عطرین نخ قم به عنوان بزرگترین و متنوع ترین واحد انواع نخ های پلی استر خام و تابیده از سال 84 از نظر ظرفیت وارد فعالیت شده و تمام تلاش را جهت استفاده از ماشین آلاتی که در کیفیت تولیدات و به روز رسانی نقش موثر دارند به کار بسته است.

مقدم با اشاره به اینکه شرایط تهیه تمام نخها از نظر استحکام و ظرافت در داخل وجود دارد،ادامه داد: به جهت ارتباطات مستحکمی که با منابع تامین کننده مواد در شرق آسیا و اروپا وجود دارد،به راحتی می توان از خدمات ارزی و واردات مواد اولیه استفاده کرد اما شرکت در حال حاضر شرایط سیاست گذاری آن را ندارد.

اطلاعات مالی و عملیاتی

احسان صابری نایب رییس هیات مدیره میزان فروش خالص در سال 95 را 44 میلیارد تومان به همراه سود خالص 5 میلیارد تومانی عنوان کرد و گفت: در سال گذشته برای هر سهم 508 ریال سود محقق شد.

وی با اعلام براورد 50 میلیارد تومانی فروش در سال جاری، میزان سود خالص را نیز 6 میلیارد تومان در سال جاری پیش بینی کرد.

صابری میزان سود پیش بینی شده به ازای هر سهم را در صورت های مالی،597 ریال عنوان کرد که شرکت در 3 ماهه سال جاری توانسته 170 ریال سود برای هر سهم معادل 28 درصد است که میزان سود پیش بینی شده در 3 ماهه نخست سال را بطور کامل پوشش داده است.

پاسخ به سولات

مقدم در پاسخ به سوال شرکت از نظر فروش دارای چه رتبه ای در کشور است،عنوان کرد: در حال حاضر دارای بیشترین ظرفیت فروش بین همه رقبا در ایران هستیم.

وی در خصوص مقاصد صادراتی "نطرین" گفت: با توجه به شرایط سیاسی و اقتصادی موجود،از لحاظ ارزش افزوده ای که که در شرکت اتفاق می افتد،توجیه اقتصادی بازار داخل بهتر از صادرات است اما 8 درصد ظرفیت فروش هم از صادرات به کشورهای آذربایجان، قزاقزستان، تاجیکستان، ترکیه، عراق، افغانستان ،لتونی و کرواسی حاصل می شود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه از آغاز رسمی ظرفیت تولیدی این شرکت 3 سال می گذرد،افزود: تقریبا 50 درصد محصولات انحصاری هستند.

مقدم در رابطه با نحوه فروش محصولات نیز اظهار داشت: با توجه به اینکه رقبای خارجی جهت ورود مواد اولیه به داخل باید از 15 تا 25 درصدعوارض گمرکی پرداخت کنند و همچنین به جهت اینکه نزدیک 200 شرکت خرد مصرف کننده حقیقی و حقوقی وجود دارد،قابلیت رقابت برای رقبای خارجی مقدور نبوده و تهدیدی در فروش محصولات به چشم نمی خورد.

وی دوره وصول مطالبات را در انتهای اسفند سال گذشته با میانگین 88 روز  ودر انتهای اردیبهشت سال جاری با میانگین 92 روز اعلام کردکه بسته به نوع محصول و عرضه و تقاضا زمان آن متغیر است اما دریافت ضمانت از مشتری های مدت دار وجود دارد.

رییس هیات مدیره در خصوص برنامه افزایش سرمایه نیز عنوان کرد: این برنامه در آینده شرکت وجود دارد اما زمان آن مشخص نیست.همچنین افزایش طرح توسعه نیز در برنامه است که به موقع اعلام خواهد شد.

ریسک بزرگ و عجیب در صورت کاهش قیمت ارز

مقدم در پاسخ به پرسش اینکه در تولید و فروش تمام اهداف براورده می شود آیا ریسکی جهت تحت تاثیر قرارگرفتن سود وجود دارد، گفت: قالب فعالیت ها بر روی عملیات بوده و سودهای محقق شده هم عملیاتی است در نتیجه ریسک عملیاتی بصورت خاص وجود ندارد.با وجود اینکه اکثر شرکت ها با بالا رفتن نرخ ارز دچار مشکلات می شوند اما اگر نرخ ارز به مبلغ 2 هزار تومان کاهش پیدا کند که بعید به نظر می رسد، برای "نطرین" ریسک محسوب می شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ