کد خبر: ۶۳۱۹۰
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۶/۷/۱۹

توضیحاتی درباره شرکت‌های متخلف فروشنده خودرو
معاون بازرسی سازمان حمایت مطرح کرد:

توضیحاتی درباره شرکت‌های متخلف فروشنده خودرو

معاون بازرسی سازمان حمایت درباره اعلام اسامی شرکت‌های متخلف فروشنده خودرو گفت: فروشندگان مکلفند خودرو را طبق قرارداد اعلامی پیش‌فروش تحویل دهند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از مهر، شهرام میرآخورلو با اشاره به اطلاعیه روز دوشنبه سازمان حمایت درباره اعلام اسامی شرکت‌های متخلف پیش فروش‌کننده خودروهای وارداتی گفت: بر مبنای ماده ۵ آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو، تمامی شرکت‌های عرضه‌‌کننده باید نسبت به اخذ مجوز پیش‌فروش، از وزارت صنعت اقدام کنند.

وی افزود: البته اطلاعیه روز دوشنبه سازمان حمایت، به این معنا نیست که همه فعالیت‌های این شرکت‌ها غیرقانونی است بلکه سایر فعالیت‌های این شرکت‌ها اعم از فروش، مشارکت در تولید و فروش اقساطی مطابق با ماده ۴ قانون برای این شرکت‌ها مجاز است و آنها در این حوزه‌ها اجازه فعالیت براساس ضوابط تعیین شده را دارند اما در حوزه پیش‌فروش خودرو، باید مجوزهای لازم را از وزارت صنعت، اخذ کرده باشند.

این مقام مسئول در پاسخ به سوال اطلاعیه سازمان حمایت نگرانی زیادی را برای مردمی که پیش خرید خودرو از این شرکت‌ها داشته‌اند، ایجاد کرده و اکنون تکلیف آنها چیست، تصریح کرد: سازمان حمایت قطعا به شکایاتی که در این زمینه از سوی مردم مطرح می‌شود، رسیدگی خواهد کرد و شرکت‌ها نیز باید پاسخگو باشند اما این سازمان در‌صورتی‌که تخلف را محرز مشاهده کند، برخورد جدی خواهد کرد.

میرآخورلو گفت: چنانچه وارد‌کنندگان خودرو و شرکت‌های فروشنده خودروهای وارداتی، مطابق با قرارداد تنظیم شده با مشتری، نسبت به تعهدات اقدام نکنند، متخلف هستند و مردم هم می‌توانند شکایت را به سازمان حمایت ارائه کنند و این سازمان هم پاسخگو است و به شکایات رسیدگی می‌کند.

وی تاکید کرد: مردم در این زمینه نگران نباشند و نباید این الگو در ذهن آنها شکل بگیرد که باید پول را از شرکت‌های عرضه‌‌کننده خودرو پس بگیرند و تداعی موسسات مالی غیرمجاز شود، بلکه هدف سازمان حمایت اطلاع‌رسانی است و قرار نیست ذهن مصرف‌‌کنندگان مشوش شود اما قطعا در هر خریدی، مصرف‌کننده باید مجوز پیش‌فروش اخذ شده از وزارت صنعت را رویت کرده و سپس اقدام به خرید کند.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ