کد خبر: ۶۳۲۲۳
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۶/۷/۲۰

دفاع وزیر اطلاعات از حسابدار متهم به جاسوسی + نظر سفير ايران در لندن

دفاع وزیر اطلاعات از حسابدار متهم به جاسوسی + نظر سفير ايران در لندن

وزیر اطلاعات درباره جاسوسی حسابدار حاضر در مذاکرات هسته ای گفت: دری اصفهانی مرتکب جاسوسی نشده است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، سید محمود علوی در خصوص اتهام جاسوسی عبدالرسول دری اصفهانی حسابدار رسمی و از اعضای انجمن حسابداران خبره ایران و عضو بانکی و مالی گروه مذاکره کننده هسته ای ایران به ایسنا گفت: از نظر معاونت ضدجاسوسی وزارت اطلاعات که مرجع تشخیص موضوعات مرتبط با جاسوسی است، دری اصفهانی مرتکب جاسوسی نشده است.

وی ادامه داد: وزارت اطلاعات مسئول صیانت و حراست از مذاکرات هسته‌ای بوده و در این موضوع یکی از درخشان‌ترین فعالیت‌های خود را در این حوزه انجام داده است. مذاکرات در امن‌ترین فضا از نظر صیانت از اطلاعات انجام شده و وزارت گزارش‌های بی‌وقفه‌ آن را  به مقامات عالی کشور منعکس کرده است.

وزیر اطلاعات افزود: در خصوص دری اصفهانی قبلا در چند نوبت تصریح کرده و باز هم به صراحت اعلام می‌کنم، از آنجا که مرجع تشخیص موضوعات مرتبط به جاسوسی معاونت ضدجاسوسی وزارت اطلاعات است، از نظر این معاونت، آقای دری اصفهانی نه تنها مرتکب جاسوسی نشده بلکه در برابر هجمه‌هایی که برخی سرویس‌های بیگانه به وی داشته‌اند، هوشیارانه مقاومت کرده و با معاونت ضدجاسوسی وزارت اطلاعات همکاری داشته است.

نظر سفير ايران در لندن

حمید بعیدی سفير ايران در لندن و عضو تيم مذاکره‌کننده هسته‌اي ايران نیز در اينستاگرام اعلام کرد: برخلاف اينکه برخي رسانه‌ها مايل‌اند آقاي درّي را به عنوان عضو اصلي تيم مذاکرات هسته‌اي معرفي کنند، وي از اعضاي تيم مذاکرات هسته‌اي نبود، از امثال ايشان حدود ٢٥ نفر به صورت مستقيم در حوزه‌هاي مختلف شامل مباحث فني هسته‌اي، نظارت‌هاي آژانس، مباحث اقتصادي، مباحث بانکي، صنعت هوايي، صنايع دارويي، صنايع خودرو، مباحث حقوقي، رسانه و... به تيم مذاکرات هسته‌اي مشورت مي‌دادند و به فراخور و در صورت نياز در جلساتي از مذاکرات که حضور آنها لازم بود شرکت مي‌کردند.

اين افراد همه نمايندگان رسمي و معرفي‌شده از سوي سازمان‌هاي خود بودند و وزارت امور خارجه وظيفه‌اي براي تعيين صلاحيت‌هاي اطلاعاتي و حرفه‌اي آنها نداشت. 

وزارت امور خارجه در طول سال صدها جلسه هماهنگي با نمايندگان سازمان‌هاي ذي‌ربط داخلي براي تبيين و هماهنگي اجراي مباحث مختلف دارد که به‌هيچ‌وجه وظيفه‌اي براي تعيين صلاحيت آنها ندارد و نمي‌تواند داشته باشد. تعيين نماينده با صلاحيت از وظايف سازمان‌هاي معرفي‌کننده است. به‌علاوه وظيفه مهم صيانت از مذاکرات و کنترل اطلاعاتي نمايندگان سازمان‌ها آن هم در اين مذاکرات حساس بر عهده نهادهاي اطلاعاتي و حفاظتي کشور است.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ