کد خبر: ۶۳۲۵۰
۲۳:۳۲ - ۱۳۹۶/۷/۲۱

قول مثبت نوبخت به پرداخت سهم شهرداری و تعطیلی موقت خط ٧ و ٨ مترو
نجفی خبر داد:

قول مثبت نوبخت به پرداخت سهم شهرداری و تعطیلی موقت خط ٧ و ٨ مترو

شهردار تهران ضمن اعلام قول مثبت سخنگوی دولت به پرداخت ردیف‌های بودجه‌ای و سهم شهرداری در قانون بودجه 96 گفت: اگر به نتیجه بررسی‌ها از بعضی خطوط مترو ایرادای وارد باشد این خطوط را برای دوره‌ای موقت تعطیل می‌کنیم تا ایرادات برطرف شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از روزنامه شرق،محمدعلی نجفی در حاشیه جلسه هیئت‌دولت با اشاره به ایراد اعضای شورای شهر و وزارت کشور به ایمنی بعضی از خطوط مترو گفت: گروه فنی تشکیل داده و این موضوع تحت بررسی است که به احتمال قوی نتیجه بررسی‌ها این است که این ایرادات وارد است،اگر وارد باشد این خطوط را برای دوره‌ای موقت تعطیل می‌کنیم تا ایرادات برطرف شود چراکه حفظ جان شهروندان و ایمنی این خطوط مهم‌تر از هر مسئله‌ای است.

وی همچنین اعلام کرد: حجم ٣٠ هزار میلیاردی بدهی‌های شهرداری تهران به اندازه‌ای نیست که بتوان در کوتاه‌مدت آنها را کنترل کرد. 

این مقام مسئول درباره تغییر مدیران در شهرداری نیز گفت: نمی‌توان گفت در هیچ دستگاهی از فردا هیچ‌کس را عوض نمی‌کنیم چراکه این جریانی مستمر است و اگر عمر مدیریت مدیران چهار سال باشد به این معنا است که هر سال ٢٥ درصد از مدیران باید تغییر کنند.یکی از اولویت‌ها برای انتخاب نیرو این است که از بدنه شهرداری باشند چه اصلاح‌طلب و چه غیراصلاح‌طلب که فکر می‌کنم این روش درستی است.

نجفی تأکید کرد: بزرگ‌ترین گلایه کارکنان شهرداری در دوران مدیریت قبلی این بود که اکثریت قریب ‌به اتفاق مدیران رده‌بالای شهرداری از بیرون شهرداری منصوب می‌شدند، بنابراین به نظر من ایرادی ندارد کسی که در زمان قالیباف در سمت پایین‌تری بوده اما عملکرد مثبتی داشته، حالا ارتقا پیدا کند.

وی به نتایج مثبت جلسه با وزیر اقتصاد و سخنگوی دولت اشاره کرد و گفت: درجلسه‌ با نوبخت در رابطه با ردیف‌های بودجه‌ای و سهم شهرداری در قانون بودجه سال جاری بحث شد و وی قول داد به‌موقع پرداخت شود. درعین‌حال درباره احکام بودجه‌ای سال‌های قبل در رابطه با استفاده شهرداری از فاینانس صحبت شد و باز ایشان قول دادند سال جاری این موارد به جریان بیفتد.

نجفی با اشاره به مطرح‌شدن مباحثی درخصوص بلیت مترو و تغییرات احتمالی در سهم پرداختی دولت، مردم و شهرداری، افزود: دراین‌باره نیز قرار شد دولت یا به صورت نقدی یا به صورت اوراق، سهم را پرداخت کند.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ