کد خبر: ۶۳۲۷۰
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۶/۷/۲۲

موضع رسمی بوئینگ برای فروش هواپیما به ایران
با صدور بیانیه ایی اعلام شد:

موضع رسمی بوئینگ برای فروش هواپیما به ایران

شرکت بوئینگ بعد از مواضع ترامپ در مورد برجام ، با صدور بیانیه ایی در مورد فروش هواپیماهای مسافربری به ایران اعلام کرد: قراردادها فعلا به قوت خود باقی است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، شبکه تلویزیونی سی ان بی سی در گزارشی اعلام کرد، به رغم سخنان شب گذشته ترامپ در مورد برجام، برنامه بوئینگ برای فروش هواپیماهای مسافربری به ایران فعلا به قوت خود باقی است اما سهام این شرکت آمریکایی با کاهش 0.2 درصدی روبرو شد.

با لغو تحریم های ایران در سال 2016 ، قرارداد 16.6 میلیارد دلاری 80 فروند هواپیمای مسافربری بوئینگ با شرکت ایران ایر امضاء شده و فرزانه شرفبافی مدیرعامل هما گفته است حتی اگر آمریکا از توافق هسته ای خارج شود، سفارش خرید هواپیماهای مسافربری همچنان به قوت خود باقی است اما تلاش هایی در سطح کنگره آمریکا برای ممانعت از تحویل هواپیماها به ایران انجام شده است.

در این میان شرکت بوئینگ دیروز جمعه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: به پیروی از دستورالعمل های دولت آمریکا در تمام معاملات با ایرلاین های مجاز ایرانی ادامه می دهیم و برای اطلاعت از هرگونه دستورالعمل اضافی، همچنان در تماس نزدیک با رگولاتورهای امریکایی خواهیم بود.

قرارداد شرکت بوئینگ با ایران ایر شامل 50 فروند هواپیمای باریک پیکر 737 و 30 فروند هواپیمای پهن پیکر 777 است.

ایران ایر همچنین در حال خرید 100 فروند هواپیمای مسافربری از رقیب شرکت بوئینگ یعنی ایرباس است. بوئینگ هنوز هیچ هواپیمایی به ایران تحویل نداده، اما ایرباس تاکنون حداقل 3 فروند از هواپیماهای خریداری شده را تحویل ایران ایر داده است.

بنابر اعلام شرکت بوئینگ هنگام انعقاد قرارداد با ایران ایر ، این توافق از ده ها هزار فرصت شغلی مرتبط با تولید این هواپیماها در آمریکا حمایت خواهد کرد.

بوئینگ همچنین یک قرارداد 3 میلیارد دلاری با شرکت آسمان ایران برای تحویل 30 فروند هواپیمای باریک پیکر 737 مکس به امضا رسانده است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ