کد خبر: ۶۳۲۸۳
۰:۱۲ - ۱۳۹۶/۷/۲۳

امضای موافقتنامه همکاری بین بانک های ایران و ایتالیا در آینده نزدیک
در دیدار وزیران اعلام شد:

امضای موافقتنامه همکاری بین بانک های ایران و ایتالیا در آینده نزدیک

وزیر اقتصاد با اشاره به مذاکرات ایران و ایتالیا در حوزه اقدامات جدی بانک مرکزی و بانک های این کشور،از امضای موافقتنامه فی مابین در هفته آینده خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، مسعود کرباسیان که برای شرکت در اجلاس پاییزه بانک جهانی و صندوق بین المللی به واشنگتن رفته با همتای ایتالیایی دیدار کرد و با تاکید بر ضرورت گسترش روابط اقتصادی گفت: مبادلات دو کشور در 6 ماه اول سال 2017 در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 3 برابر شده است.

وی با اشاره به مذاکرات در حوزه ایجاد خطوط اعتباری و اقدامات جدی بانک مرکزی، وزارت اقتصاد و بانک های ایتالیایی اظهار امیدواری کرد در هفته آینده این موافقتنامه ها به امضا برسد.

این مقام مسئول همچنین با اشاره به اقدامات بسیار خوب در حوزه شفاف سازی و سازماندهی عملیات بانکی و برنامه های موفق اقتصادی در چند سال اخیر گفت: حفظ رشد 12 درصدی اقتصادی و متوسط 8 درصدی در برنامه های توسعه ای ایران به ایجاد تنوع در تامین منابع مالی و فناوری با تکیه بر توانمندی های داخلی نیاز دارد.همکاری با ایتالیا در حوزه های مختلف به ویژه صنایع فولاد و حمل و نقل ،زمینه خوبی برای افزایش مبادلات است.

وزیر دارایی ایتالیا نیز آمادگی را برای گسترش مناسبات دوجانبه و همکاری در حوزه های مختلف اعلام و علاقه مندی شرکت های ایتالیایی را برای همکاری با طرف های ایرانی اعلام کرد و گفت:همکاری های مالی دو کشور زمینه ساز همکاری های فنی و تکنیکی بین ایران و ایتالیا است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ