کد خبر: ۶۳۲۹۳
۹:۱۷ - ۱۳۹۶/۷/۲۳

۲ علت رشد شاخص بورس پس از مواضع ترامپ
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس اعلام کرد:

۲ علت رشد شاخص بورس پس از مواضع ترامپ

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس ضمن اعلام ۲ علت افزایش دیروز شاخص بورسگفت: رفع موانع تولید شرکت های بورسی و تقویت آن علاوه بر اشتغالزایی می تواند به تقویت بیشتر شاخص بورس منجر شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، رحیم زارع درخصوص افزایش 519 واحدی شاخص بورس به خانه ملت گفت: بورس در سال های اخیر با رشد قابل انتظاری روبرو نبوده که البته با توجه به رکود در اقتصاد نباید انتظار داشت رشد مطلوبی داشته باشد.هرچند باید پذیرفت رشد شاخص بورس براساس مولفه های اقتصادی چنانچه با شیب ملایم نیز همراه باشد از رشد حبابی بهتر است.

وی افزود: نباید فراموش کرد در سال های گذشته که بازار ارز با رشد نجومی روبرو شد شاخص بورس نیز بصورت کاذب رشدهایی را تجربه کرد که متاثر از رشد سودآوری شرکت های بورسی نبود.شاخص بورس علاوه بر مولفه های اقتصادی در برخی از اوقات از  اخبار سیاسی نیز متاثر می شد.

این نماینده مجلس اظهار داشت: اتحاد و اقتدار ایران و حتی موضع گیری اروپایی ها علیه اظهارات بی پایه و اساس ترامپ نیز توانست سیگنال های مثبتی به سرمایه گذاران در بورس ارسال کند به نحوی که شاخص بازار سرمایه بیش از 300 واحد رشد داشت.عملکرد صحیح بورس باعث جذب نقدینگی به بازار سرمایه می شود و از رونق بازار سوداگری در بازارهای دیگر جلوگیری می کند.

زارع عنوان کرد: رفع موانع تولید شرکت های بورسی و تقویت بخش تولید علاوه بر اشتغالزایی می تواند به تقویت بیشتر شاخص بورس منجر شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ