کد خبر: ۶۳۲۹۵
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۶/۷/۲۳

نظر نماینده حاشیه ساز مجلس درباره میزان رشد دلار

نظر نماینده حاشیه ساز مجلس درباره میزان رشد دلار

نماینده حاشیه ساز مجلس درباره مورد افزایش روزهای اخیر ارز و میزان درصد رشد دلار در سال جاری ، اظهار نظر کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،مهرداد لاهوتی که از توضیح درباره انتصاب فرزند به‌عنوان شهردار چمخاله خودداری و سکه تایید این موضوع را نداده در مورد افزایش روزهای اخیر ارز به خانه ملت گفت: این افزایش تحت تاثیر تحرکات روانی بود که انتظار می رود بانک مرکزی با مدیریت به موقع مانع افزایش نرخ ارز بر اساس فضای روانی شود.

وی ادامه داد: ارز باید متناسب با شرایط اقتصادی به خصوص متناسب با تورم افزایش داشته باشد و  نمایندگان مجلس سال گذشته در تدوین قانون بودجه سنواتی افزایش 10 درصدی نرخ ارز را در نظر گرفتند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه نرخ ارز سال 96 نباید بیشتر از 3 هزار و 300 تومان شود، تاکید کرد: رقمی بیشتر از این عدد منطقی نیست.اینکه افزایش نرخ ارز را با ارزش پول ملی گره می زنند اتفاق درستی نیست و نباید با کاهش نرخ ارز به دنبال افزایش ارزش پول ملی باشیم چرا که کاهش نرخ ارز باعث کاهش قدرت رقابت تولیدکنندگان داخلی با کالاهای مشابه خارجی می شود.

لاهوتی با تاکید بر اینکه تک نرخی و دو نرخی بودن ارز به دستاویزی برای رانت تبدیل شده، عنوان کرد: چند نرخی بودن ارز باعث سوء استفاده شده بنابراین باید یک نرخ داشته باشیم که با روند منطقی و منطبق بر تورم افزایش پیدا کند، با این کار سوء استفاده و رانت دیگر رخ نخواهد داد.

وی با بیان اینکه تجار خواهان افزایش قیمت ارز هستند، گفت: این نگاه تا حدودی درست است چرا که با افزایش نرخ ارز کالاهای تولیدی داخل جایگاه واقعی را پیدا می کنند، اما باید به این نکته نیز توجه داشت که ما مصرف کننده هستیم و با افزایش نرخ ارز شاهد تغییرات تمام لایه های اقتصادی هستیم، بنابراین باید با مدیریت علمی و اقتصادی افزایش نرخ ارز را رقم بزنیم.

لاهوتی اظهار داشت: با توجه به شرایط اقتصادی حاکم، افزایش منطقی نرخ ارز نباید بیش از 10 درصد باشد و انتظار داریم تا پایان سال 96 بتوان نرخ دلار را در 3300 تومان نگاه داشت.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ