کد خبر: ۶۳۳۰۰
۹:۵۵ - ۱۳۹۶/۷/۲۳

علت مشمول نشدن نمادهای متوقف فعلی در دستورالعمل جدید/ برنامه جداگانه
معاون اجرایی سازمان بورس به بورس پرس اعلام کرد:

علت مشمول نشدن نمادهای متوقف فعلی در دستورالعمل جدید/ برنامه جداگانه

معاون اجرایی سازمان بورس با اشاره به اینکه دستورالعمل توقف و بازگشایی نمادها بزودی ابلاغ می شود، علت مشمول نشدن نمادهای متوقف فعلی در دستورالعمل جدید را اعلام کرد و از برنامه جداگانه برای این گروه خبر داد.

سعید فلاح‌پور در گفت وگو با پایگاه خبری بورس پرس، دربرابر این سئوال که دستورالعمل جدید توقف و بازگشایی نماد شرکت های بورسی و فرابورسی چه زمانی ابلاغ و اجرایی می شود؟ توضیح داد: باید تغییرات مربوط به این موضوع در دستورالعمل ها اعمال شود که انتظار می رود این رویداد بزودی و احتمالا" این هفته یا در نهایت هفته آینده عملی شود.

وی با بیان اینکه درباره جزییات تغییرات در نحوه توقف و بازگشایی نمادها توضیحاتی به سنا داده که منتشر خواهد شد، در واکنش به این نکته که اکثر فعالان بازار سرمایه خواهان مشمول شدن نمادهای متوقف کنونی در دستورالعمل جدید بودند که عملی نشد ، به بورس پرس توضیح داد: از نظر حقوقی چنین امکانی وجود نداشته و ندارد. چرا که هر دستورالعمل جدید مربوط به آینده بوده و نمی تواند مشمول گذشته شود.

این مقام مسئول ادامه داد: با این وجود برنامه جداگانه ایی برای نمادهای متوقف فعلی درحال بررسی بوده که بعد از نهایی شدن در آینده ایی نزدیک، اعلام خواهد شد. این در حالی است که با اقدام و همکاری وزارت اقتصاد، سازمان های بورس و حسابرسی و بانک مرکزی ، مشکل بانک ها در برگزاری مجمع و ارایه اطلاعات حل شده است.

فلاح پور در مورد کاهش نرخ کارمزدها بورس هم گفت: در دستورالعمل کاهش نرخ کارمزدها که از دیروز شنبه اجرایی شده ، در مجموع 7.5 درصد بدون احتساب مالیات نیم درصدی، کاسته شده که به نوبه خود می تواند منجر به افزایش جذابیت های بازار سرمایه شود.

به گفته وی در دستوراالعمل جدید کارمزدها ، 25 ، 20 و 5 درصدد از سهم کارمزد سازمان بورس، بورس تهران و فرابورس و کارگزاران کاسته شده است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
نظرات بینندگان
» عرفان | ساعت ۹:۵۹ - ۱۳۹۶/۷/۲۳
7
0
پاسخ
ایا سه ماه پیش ریس بورس وعده نداد تا دوماه آینده نماد بسته نخواهیم داشت !!!
» ناشناس | ساعت ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۶/۷/۲۳
5
0
پاسخ
اگر مشکل بانک ها مشکل در برگزاری مجمع و ارایه اطلاعات حل شده چرا هیچ برنامه زمانبندی برای برگزاری مجامع انها اعلام نشده است
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ