کد خبر: ۶۳۳۱۴
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۶/۷/۲۳

تلاش دوباره برای واگذاری استقلال و پرسپولیس
در جلسه وزیر ورزش و رئیس خصوصی سازی اعلام شد:

تلاش دوباره برای واگذاری استقلال و پرسپولیس

وزیر ورزش و جوانان و رئیس سازمان خصوصی سازی، برنامه مشترکی برای واگذاری باشگاه های ورزشی بویژه استقلال و پرسپولیس در پیش گرفتند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، میرعلی اشرف پوری حسینی در جریان جلسه با وزیر ورزش و جوانان اعلام کرد فرآیند واگذاری باشگاه های ورزشی بویژه استقلال و پرسپولیس دوباره مطرح و قرار است در نشست های بعدی ، برنامه های مشترکی بررسی شود.

مسعود سلطانی‌فر نیز گفت: کاهش تصدی گری دولت و کم شدن وابستگی باشگاه ها به اقتصاد دولتی از جمله برنامه های من در دولت دوازدهم است.

وی افزود: مفهوم خصوصی سازی در ورزش هنوز به درستی جا نیفتاده و اقتصاد ورزش با وجود ظرفیت بالا هنوز بخش بسیار کوچکی از کسب و کار در اقتصاد ایران را تشکیل می دهد که این موضوع دلایل مختلفی مانند رقابت غیرمستقیم دولت با بخش خصوصی، مقاومت مدیران نسبت به کاهش تصدی گری دولت به دلیل وابستگی به بخش دولتی، فقدان امنیت سرمایه گذاری و در نهایت ضعف تشکیلات و شاید قوانین لازم برای فعال تر شدن این بخش دارد.

این مقام مسئول با اشاره به مدل های موفق دنیا در موضوع واگذاری و خصوصی سازی در ورزش گفت: شرایط جهان امروز و گسترش بسیار سریع خدمات ورزشی، ضرورت اصلاح ساختارها و واگذاری بسیاری از اقدامات اجرایی به مردم در قالب بخش های خصوصی را به ما یادآوری می کند و تصور می کنم از اولین گام ها در این مسیر گسترش مفهوم و فرهنگ سازی درباره خصوصی سازی ، اصلاح و تعدیل ساختارهای سازمانی دولتی است.

سلطانی فر گفت: فعالیت بنگاه های اقتصادی در هر مکان قطعا باعث افزایش تولید ناخالص ملی و سرمایه های ملی است و به نظرم با کمک سازمان های مسئول مانند خصوصی سازی می توانیم با اصلاح ساختار بخش‌های دولتی ورزش، تمرکز زدایی نظام اداری و کنترل بیشتر به تسریع روند خصوصی سازی کمک بیشتری کنیم.

وی در جهت تحقق مبانی اقتصاد مقاومتی تبیین شده توسط مقام معظم رهبری، افزایش کیفیت خدمات و اشتغال زایی را بحث مهم دیگر در ورزش خواند و گفت: در اصل، خصوصی سازی واگذاری مسئولیت دولت در هرچه کارآمدتر کردن سرمایه ها با اتکا به مشارکت بخش خصوصی است و جلب مشارکت بیشتر مردم در فعالیت های تولیدی و خدماتی است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ